Pagina de produs si optimizarea ei in cadrul magazinului tau online

Pagina de produs are un rol decisiv in vanzarea produselelor din cadrul magazinului tau online. Experienta vizitatorului pe pagina de produs este importanta, pentru ca aceasta de cele mai multe ori convinge vizitatorul sa iti devina client.

Pagina de produs trebuie sa imbine si sa indeplineasca mai multe nevoi precum un design sugestiv al paginii dar si afisarea detaliilor produsului, detalii de care clientul are nevoie pentru a se asigura ca isi cumpara produsul potrivit pentru el.

Incearca sa oferi raspunsuri la intrebarile care pot aparea in avans, raspunsuri la intrebari legate de transport, marimea produsului, timpul de livrare, politica de returnare, etc. Pune-te in pielea unui client pentru cateva minute si garantat vei gasi intrebari.

Ce trebuie sa contina pagina de produs?

1. Titlu sugestiv si descriptiv

Atentie la titlul produselor din magazinului tau. Nu alege titlul standard, ci opteaza pentru titluri cat mai descriptive. Exemplu: daca ai o masa de bucatarie cu titlul standard “masa bucatarie SC-0008”, acest produs este gasit doar daca cineva va cauta direct dupa SKU pentru ca titlul nu contine cuvintele dupa care o persoana obisnuita cauta. Verifica daca nu ai cumva mai mult reach in cazul in care titlul produsului este redenumit in “masa pentru bucatarie model scandinav negru si alb”.

Titlurile produselor cantaresc mult pentru motoarele de cautare. In acelasi timp, titlul produsului este si textul evidentiat de la inceputul paginii, locul in care vizitatorii sigur se uita.

Sfat SEO on page: de obicei este de preferat ca numele produsului sa fie in H1.

2. Pozele produselor trebuie sa fie cat mai calitative posibil.

In momentul in care cumperi produse online, nu poti simti si atinge produsele. Acest lucru este un minus destul de mare, si din acest motiv pozele produselor sunt atat de importante.poze de produs magazin online - pagina de produs

Potentialii clienti doresc sa vada produsul cat mai bine inainte de a comanda. Pentru a ajuta vizitatorii, adauga functii precum marirea imaginii, vederea produsului la 360° sau poze ale produsului din diferite unghiuri. Prin folosirea unor poze ale produselor cat mai corecte se demonstreaza si calitatea produselor. Ai mare grija ca functiile de zoom/360/video sa fie foarte usor de folosit si pe dispozitivele mobile.

Alte sfaturi pentru o imagine cat mai corecta a produsului:

  • Foloseste un Background curat (de preferat este white space sau un background cat mai simplu) pentru a nu distrage atentia de la produs.
  • Ai grija sa ai o iluminare corecta a imaginii si un contrast potrivit. (asigura-te ca imaginile tale au acelasi aspect, daca este posibil)
  • Distanta dintre imaginea produsului pana la margini (padding) este de preferat sa fie de minim 30px.
  • Dupa caz, ofera si imagini cu produsul in folosinta pentru a ajuta clientii sa isi formeze o opinie cat mai corecta. Spre exemplu, in cazul in care este vorba de un tricou, poti afisa o poza cu tricoul imbracat pe o persoana, oferind informatii despre marimile persoanei care a imbracat tricoul.

Nu uita sa optimizezi pozele produselor pentru a avea timpi de incarcare cat mai mici. Cat de mare sa fie totusi poza? Nu e necesar sa pui o poza facuta cu un aparat DSLR de ultima generatie la rezolutie intreaga. In cele mai multe cazuri o poza clara si calitativa la o rezolutie de de 2000 x 2000 pixeli este suficienta.

3. Descriere

Incearca sa ai descrieri ale produselor cat mai originale chiar daca acest lucru te va costa timp.

Daca ai multe produse cel mai la indemana este sa copiezi descrierile produselor direct de la producator, dar nu este si cel mai optim pentru ca majoritatea competiei tale va avea acelasi continut pe paginile lor de produs. Stim deja ca motoarele de cautare nu noteaza prea bine continutul duplicat. Daca magazinul tau ar avea descrieri unice si scrise corect atunci te-ai desprinde de majoritatea competiei tale care au descrieri identice pe pagina de produs.

Cumparatorul nu trebuie sa caute prea mult ca sa gaseasca de ce sa cumpere produsul din magazinul tau. Acesta trebuie sa vada rapid beneficiile pe care i le ofera produsul tau.

Un video nu este obligatoriu in cadrul unei pagini de produs. Daca exista posibilitatea de a avea un video care sa ofere informatii importante despre produs, despre folosirea sau chiar ansamblarea, dupa nevoie, a acestuia, un video explicativ este mai mult decat potrivit.

Foloseste un tabel sau tab-uri. Tab-urile ofera informatii aditionale despre produs fara a ingreuna layout paginii.

Ai grija ca atributele produsului tau sa existe si sa fie completate. Toate atributele produsului sunt esentiale pentru clientii tai. Au rolul de a oferi informatii fundamenale despre produs precum: marime, culoare, material, greutate, etc., in functie de produsul tau. Pe langa faptul ca vei informa corect clientii, ai si avantajul de a evita anumite telefoane nenecesare sau retururi din comenzi plasate in necunostinta de cauza (un client sa sune pentru informatii aditionale despre produs, inca nehotarat daca sa cumpere)

4. Stocul

Vizitatorii trebuie sa stie cate produse se gasesc in magazinul tau in momentul plasarii comenzii pentru a nu exista probleme in livrarea produselor sale. De exemplu daca pe site arata ca mai sunt 5 produse si acesta le comanda pe toate dar tu nu ai actualizat stocul produsului si mai ai doar 3 produse… atunci va trebui sa iti informezi clientul ca nu toate produsele ii sunt livrare si in acel timp nu vei parea deloc de incredere, nu? In aceasta situatie fie se razgandeste si comanda de pe alt site, cel mai sigur de la competitia ta directa, sau accepta sa ii livrezi doar 3 produse din 5. Pentru a nu exista astfel de neintelegeri si neplaceri ai grija sa iti actualizezi stocul produselor.

E discutabil si tine doar de tine daca doresti sa afisezi mesaje simple precum In stoc/Stoc Epuizat sau X bucati in stoc. Dar, sunt momente in care afisarea cantitatii exacte disponibile in stoc poate ajuta un produs sa se vanda mai rapid. Exemplu: afisarea unui mesaj precum – Doar 3 bucati in stoc.

5. Pret

Pretul trebuie sa fie cat mai lizibil si evidentiat. In cazul in care pretul produsul este redus, facand parte dintr-o campanie, afiseaza pretul produsul inainte de reducere si dupa reducere. Reducerea pretului produsului poate sa fie afisata si procentual.

Sa nu cazi in ‘capcana’ de a face pretul produsului sa fie prea… integrat in design, adica sa nu iasa in evidenta deloc. Vei frustra clientii. Toti ne uitam la pret.

6. Call to action (comanda)

Este deja bine cunoscut faptul ca butonul de COMANDA trebuie sa fie sugestiv si usor de gasit pe pagina. Ai grija ca acesta sa fie evidentiat puternic, indiferent de designul ales pentru pagina de produs. O practica buna este sa folosesti aceeasi culoare la tot traseul unei comenzi. Daca butonul de adauga in cos este rosu, ideal ar fi ca si butoanele de vezi cosul de cumparaturi/plaseaza comanda sa fie tot rosii. Astfel, este mai intuitiv si mai usor de parcurs tot procesul de plasare a unei comenzi.

7. Recenzii

Din ce in ce mai mult, parerile spuse de alti clienti care au cumparat exact acel produs din magazinul tau online, devin importante in procesul de cumparare a produsului de catre un vizitator.

Numarul de recenzii si parerile cat mai corecte si descriptive ale clientilor tai actuali, care au achizionat deja produsele, te ajuta sa vinzi un produs. O strategie buna ar fi sa incurajezi clientii sa lase o recenzie. O mare parte din clienti nu obisnuiesc sa revina pentru a lasa o parere despre produsele cumparate, dar ar fi dispusi sa o faca. (uite o idee: daca clientul lasa si o recenzie, ofera-i un mic discount la urmatoarea comanda ca un semn de multumire pentru timpul acordat)

8. Detalii despre livrarepagina de produs magazin online informatii livrare

Clientii trebuie sa fie informati in prealabil daca livrarea coletelor este gratuita sau care este costul transportului coletelor pana la destinatie.

Timpul de livrare al produselor trebuie sa fie cat mai exact posibil pentru a se cunoaste momentul livrarii. In functie de modul in care procesezi comenzile, informeaza cat mai exact clientul la telefon in momentul in care ii confirmi comanda, sau trimite-i un mail dedicat despre livrare. (platforme precum Magento pot trimite un mail dedicat cu AWB-ul livrarii)

9. Detalii despre returnarea produsului

In cazul in care produsul comandat trebuie returnat din varii motive, clientii trebuie sa cunoasca politica de returnare a produselor din cadrul magazinului tau. Daca este vizibil faptul ca se pot returna anumite produse, clientul comanda stiind ca in cazul in care produsul nu este potrivit pentru el, acesta il poate returna.

In acest context este util sa afisam in footer un link catre politica de retur a magazinului si eventual un mic mesaj despre timpul disponibil pentru returnarea unei comenzi direct in pagina de produs. Desi legislativ esti obligat sa accepti returul unui produs intr-o anumita fereastra de timp, multi nu cunosc exact/corect aspectul asta. Evidentiarea lui i-ar putea linisti pe clienti si le-ar oferi un plus de incredere.

10. Adauga functia de Wish List ( lista de dorinte)

Prin functia de Wish List permiti vizitatorilor sa isi salveze produsele de care sunt interesati pentru a le vedea si a le cumpara in viitor.

Pentru a isi crea o lista de dorinta, vizitatorii site-ului trebuie sa isi faca un cont si pentru a se inregistra trebuie sa iti ofere un e-mail. Ai inca o sansa pentru a ii convinge in a cumpara produsul, informandu-i in momentul in care produsele din wish list sunt la promotie sau pur si simplu le poti trimite newsletter sau ii poti anunta in momentul in care exista campanii promotionale.

11. Upselling, Cross Selling si optiuni extra

Iti poti ajuta clientii sa cumpere prin metode precum Upselling sau Cross Selling deoarece majoritatea clientilor nu sunt inca hotarati ce anume doresc sa cumpere in momentul in care se afla pe pagina magazinului tau online.

Arata clientilor produsele care au fost cumparate de alti clienti pe langa produsul initial cumparat pentru a ii ajuta sa gaseasca si produse care sunt adiacente sau se potrivesc si nevoilor sale. Spre exemplu: in cazul in care deja au cumparat o plapuma si perne exista o sansa destul de mare sa isi doreasca si lenjerie pentru acestea.

Ai grija insa ca produsele sugerate sa fie relevante – deci trebuie sa te gandesti la optiunile cele mai bune si tine cont la ce ar putea sa gandeasca clientul tau.

Tot sub aceeasi idee, poti oferi si extra optiuni precum: extensie de garantie, instalare sistem de operare(unde se aplica), ambalare cadou (daca clientul cumpara un cadou pentru cineva il scutesti de o munca) etc.

12. Optiunea de a arata produsul pe retelele de socializare

In unele cazuri, inainte de a achizitiona un produs, vizitatorii dau share produsului pe pagina lor de socializare pentru a cere opinii despre acel produs. Aceasta functie le permite acest lucru. Alteori, dau efectiv share la un produs pentru ca li se pare interesant – tu ai de castigat.

13. Integreaza functia de live chat

Un live chat iti permite sa le raspunzi potentialilor clienti la intrebarile pe care le au despre produs si sa comande informati. In plus, existenta unui live chat pe magazinul tau dovedeste ca vizitatorii te gasesc in momentul in care au nevoie si acest lucru creste increderea in compania ta.

In momentul in care folosesti live chatul ai oportunitatea de a iti ajuta clientii sa ia o decizie. Nu trebuie sa stresezi clientul, este suficient sa oferi informatiile de care are nevoie clientul. De obicei clientii sunt destul de deschisi si intreaba imediat operatorul de live chat daca are o neclaritate.

14. Foloseste un layout cat mai curat si sugestiv

Unul din cele mai importante aspecte al oricarei pagini de produs este faptul ca trebuie sa aiba un design cat mai simplu.

buton de adauga in cos tematic - ajustari magazin online sarbatoare
Buton de adauga in cos folosit pe happymax.ro in timpul Pastelui

Pagina de produs trebuie sa ofere o experienta cat mai placuta utilizatorului. Incearca sa redai cat mai vizibil descrierea produsului, informatiile auxiliare privind transportul, metodele de livrare, politica de returnare, butonul de Adauga in cos cat mai sugestiv, dar totusi sa fie cat mai placut pentru vizitator. Cum reusesti sa faci acest lucru? Trebuie sa gasesti echilibrul intre prea multa informatie sau prea putina si sa o redai pe pagina de produs folosind white space sau spatiu alb.

In concluzie, foloseste un layout care se afla in concordonta cu restul website-ului si incearca sa nu folosesti elementele a caror existenta pe pagina de produs nu este obligatorie pentru a nu distrage atentia utilizatorului de la scopul initial, adica de a se informa rapid si de a comanda cat mai usor.

In cazul campaniile promotionale, precum campaniile de sarbatori anumite ajustari sunt de apreciat. Poti modifica butonul de ‘adauga in cos’ sau poti adauga anumite elemente pentru a reda paginii de produs un design festiv (vezi animatia, cu un exemplu de pe Happymax.ro).

15. Pagina de produs responsive

Ai in vedere cresterea numarului de achizitii de pe telefoane sau tablete. Este esential sa ai pagini de produs prietenoase pentru dispozitive mobile. Tine cont si de faptul ca Google penalizeaza site-urile care nu sunt responsive.

Ai grija la diverse functii/elemente ce pot crea probleme pe dispozitivele mobile. Astfel de lucruri includ: marimea textelor (descrieri,titluri etc.), functiile de tip zoom/360 pentru poza de produs, video-urile gazduite pe serverul tau, etc.

 

Concluzii

Pagina de produs a magazinului tau trebuie sa ofere suficienta informatie despre produs dar si o experienta placuta utilizatorului.

Pe langa cele detaliate mai sus, poti creste increderea in magazinului tau prin utilizarea unui certificat SSL – devenit deja obligatoriu in comertul online.

In functie de preferintele tale poti afisa o casuta in momentul in care produsul a fost adaugat in cos, implementa optiunea de a putea anunta clientul cand produsul se va afla iar in stoc, functia de add to compare, etc.

Verifica dupa ce ai adaugat pozele, video in descriere, live chat-ul, care sunt timpii de incarcare a paginii de produs, pentru ca risti ca timpul de incarcare sa fie prea mare si vizitatorul sa iasa de pe pagina. In acest caz, cu siguranta nu vei mai face vanzarea chiar daca tu ai toate detaliile despre acel produs afisate corect si clar. Totul sta in gasirea echilibrului ideal intre viteza/informatie/aspect.

Nu uita sa dai un share articolului daca te-a ajutat 🙂

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]

Ti-a fost utila informatia din cadrul acestui articol? Citeste si articolul nostru despre promovarea afacerii tale ieftin.

 

Daca ai nevoie de ajutor in optimizarea ratei de conversie a magazinului tau sau ai nevoie de un magazin online care vine din start optimizat din toate punctele de vedere, apeleaza cu incredere la serviciile noastre. Preferam Magento si WooCommerce, dar te putem ajuta sa obtii rezultatele dorite indiferent de platforma folosita. Ne poti contacta aici.