Promoveaza-ti afacerea – inca 5 idei utile

Imediat se implinesc 2 ani de cand am scris ultimul articol despre promovarea unei afaceri cu sub 100lei. In promoveaza-ti afacerea cu sub 100lei sunt 12 idei utile si cred ca e timpul sa aducem mici completari, orientate spre 2017 – 2018. La fel ca si in articolul precedent, ideile sunt orientate catre startup-uri sau firme in curs de dezvoltare ce nu au un buget urias de marketing.

In ultimii doi ani s-au intamplat multe. De la explozia si mai puternica a continutului video in Romania pana la cresterea utilizatorilor de retele de socializare si aparitia a multor noi branduri si firme pe piata. Asta nu inseamna ca cele 12 idei din articolul precedent nu mai sunt valide… ba din contra. E deja instinctiv sa ai o pagina de Facebook pentru afacerea ta sau sa incerci sa o promovezi prin Facebook (sau ar trebui sa fie).

 

Fara prea multe alte detalii, sa trecem la cele 5 idei utile prin care poti sa iti promovezi afacerea:

 

1. Afacerea ta pe Instagrampromoveaza-ti afacerea pe Instagram

Instagram deja are utilizatori fideli in Romania. Discutam de aproximativ 300.000 de utilizatori activi (desi Facebook raporteaza mult mai multi, dar e o alta poveste – ne intereseaza utilizatorii activi). Daca afacerea ta este orientata global, sau oferi in mai multe tari serviciile/produsele tale, deja discutam de cifre mult mai mari.

In orice caz, promovarea pe retele de socializare precum Instagram si Snapchat poate fi o strategie buna mai ales daca publicul tau tinta consta in mare parte din populatie tanara.

Prin promovare ma refer la: profil si activitate pe reteaua de socializare. Daca iti permiti sau vrei sa te promovezi prin intermediul reclamelor e alegerea ta dar multe afaceri desi ar putea beneficia de prezenta pe retelele respective nici macar nu sun prezente.

Nu uita! Cand discutam de social media, e important ca pagina companiei tale sa fie activa – posteaza frecvent continut interesant ce are legatura cu produsele/serviciile tale.

2. Trimite un produs unui blogger sau unui vlogger

Daca esti producator (sau chiar revanzator), poti aborda si aceasta ruta. Inainte de toate, comunica cu respectivul/respectiva, si asigura-te ca publicul sau ar fi interesat de produsul ce doresti sa il prezinte. O data ce ai stabilit ce produs ar putea ajuta publicul sau, trimite-i un produs pentru a-i permite sa isi spuna parerea despre el si sa il incerce.

(detalii precum: produsul trebuie returnat sau nu, taxa in bani etc. le stabilesti din start. Comunicati onest si transparent pentru a obtine rezultate cat mai mare si pentru a fi amandoua parti ‘implinite’)

O astfel de actiune bine gandita, are sansa de a arata produsul/afacerea ta unui grup mare de oameni. In functie de numarul de cititori/fani pe care ii are bloggerul sau vloggerul, poti avea parte si de conversii (vanzari) direct. De ce? Fiindca oamenii poate vor sa il sustina pe respectivul sau efectiv sunt curiosi de produs dupa ce a fost prezentat corect de vloggerul sau bloggerul lor preferat. 

3. Colaboratori

Fa o colaborare! Gandeste-te cu ce produs sau serviciu merge folosit ‘ca uns’ produsul tau si gaseste o companie dispusa sa colaboreze cu tine. O astfel de actiune poate ajuta clientii ambelor companii (mai ales cand discutam de servicii ce au o oarecare legatura intre ele ex: marketing online si design grafic).

Daca esti deschis la astfel de actiuni, poti gasi oportunitati destul de bune si poti creste impreuna cu o alta companie in urma unei colaborari limitate ca timp sau nu.

exemplu: compania X ofera un produs. Oricine cumpara de aici, primeste un voucher de discount pentru a cumpara de la compania Y. Si vice-versa… sau nu. Ne putem juca de aici cu tot felul de promotii.

4. Semnatura E-mail

Ceva care nu te costa nimic. Indiferent ce provider de e-mail folosesti (server propriu, Gmail, Yahoo etc.), creeaza-ti o semnatura in care iti pui datele de contact, numele companiei si eventual un link catre site-ul acesteia.

Astfel, cu oricine comunici via e-mail, iti faci si un pic de reclama gratuita. Desi nu vei vedea minuni din o astfel de operatiune, nu strica sa ai prezentare buna si pe e-mail. Poate nu discutai in contextul unei colaborari, si respectivul afla ca detii o companie ce il poate ajuta. Introducere facuta usor.

5. Newsletter – ai inceput sa strangi adrese?

Adevarat, e greu sa aduni un numar mare de abonati. In orice caz, trebuie sa incepi din prima zi sa iti strangi contacte. Nu recomand cumpararea unor liste… e un fel de spam din punctul meu de vedere.

Cele mai bune liste sunt cele la care oamenii s-au inscris de buna voie si nesiliti de nimeni (eventual de un discount :-)) ).

Ca si costuri, nu discutam de sume exorbitante. E mai greu sa obtii adresele oamenilor interesati de produsele/serviciile tale decat sa trimiti mailurile.

Pentru a trimite un newsletter, ai si servicii ce ofera conturi gratuite – Mailchimp iti permite fara nici o taxa sa trimiti un newsletter catre o lista cu pana la 2000 de abonati de 6 ori pe luna (Deci 12000 de mailuri trimise lunar). Iar cand treci de 2000 de abonati, daca ai o rata de conversie pe e-mail de 1%, deja ai 20 de vanzari (de obicei o lista buna de adrese aduce o rata mai mare de conversie). Eu cred ca iti vei permite daca ajungi in situatia asta o suma de 10-20$ pe luna pentru a trimite newsletter-ul tau la cat mai multi oameni.

Concluzii

Promovarea mai tine si de creativitate. Oportunitatile, le mai poti ‘vana’ cu ideile potrivite. Asa ca, spor la cresterea propriei afaceri – impreuna cu articolul anterior, ai 17 idei destul de ieftine pentru a-ti promova afacerea. Ce mai astepti?

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, nu uita sa i-l trimiti unui prieten ce cauta clienti sau metode de a se promova cu un buget redus. 🙂

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]

 

P.S.: daca inca nu l-ai citit, citeste si articolul: Promoveaza-ti afacerea cu sub 100 lei. Iti dam noi 12 idei