Despre SEO on-page si off-page

Despre SEO sau Search Engine Optimization – optimizare pentru motoarele de cautare am putea scrie sau vorbi destul de mult…fiind un subiect destul de complex. Spre bucuria celor din industrie, incet dar sigur, mai toti incep sa realizeze ca pe langa reclame si alte idei de promovare, o strategie pentru optimizarea unui site web sau a unui magazin online din punct de vedere al motoarelor de cautare este esentiala si cu cat este executata mai corect si mai repede, cu atat mai despre-seorapid se vad rezultate.

Dar, dupa cum e moda in orice nista sau domeniu nou, mai ales intr-o zona/tara ‘tanara’ din punct de vedere al dezvoltarii pe partea de web, se arunca termeni sau expresii care din varii motive nu sunt explicate sau sunt vag definite. Ma refer aici la on-page seo si off-page seo. Doi termeni care sunt folositi de multe ori excesiv, sau facuti sa para mai complicati decat este necesar. Hai sa ii definim pe rand:

On-page SEO

Acest tip de SEO se refera la setari sau imbunatatiri pe care le poti aplica direct site-ului sau magazinului tau pentru a-l face mai bine vazut de motoarele de cautare. Cateva din tehnicile care pot fi incluse intr-o strategie de optimizare de tip on-page:

  • optimizarea titlurilor, a descrierilor si a continutului
  • structuri URL(link-uri) gandite logic
  • o navigatie a site-ului, prietenoasa cu utilizatorul
  • prezenta si optimizarea link-urilor interne pentru a accentua ideea unui articol si a da un sens ideilor
  • formatarea text cum trebuie – folosim cand sunt necesare tag-uri precum H1, H2, bold, italic etc.
  • Optimizarea imaginilor(numele lor si tagurile ALT)
  • repararea paginilor de tip 404, si in cazul in care utilizatorul se intalneste cu o astfel de eroare, sa se poata descurca usor in continuarea navigarii pe acelasi site
  • viteza de incarcare a paginilor
  • continut nou si de calitate – pana si Google detesta plagiatul
  • link-uri externe functionale si logice

De ce e necesar?

Optimizarea efectiva a site-ului sau a magazinului este ca o fundatie. Daca nu exista, va fi mult mai greu sa construiesti ceva solid in acel loc. Daca site-ul nostru este bine optimizat si monitorizat constant, avem sanse sa obtinem o pagina pe care ajung oameni/clienti noi constant chiar daca in acel moment nu avem o campanie/reclama platita in derulare.

Plus ca, multe din regulile pentru un on-page SEO reusit ajuta direct si vizitatorii unui website fiind mai usor de navigat si mai interesante. (in ideea ca respectam regulile privind continutul de calitate)

Off-page SEO

Daca on-page SEO se refera la optimizari pe care le poti aduce site-ului tau direct pentru a-i creste vizibilitatea in motoarele de cautare, off-page SEO se refera la ce poti face din exteriorul acestuia pentru a-i aduce trafic si pentru a-l pune intr-o lumina buna in ochii motoarelor de cautare.

Tehnici precum:

  • construirea de link-uri – pe bune, nu schimb irelevant de bannere. (de exemplu, un blogger scrie despre site-ul tau un articol, sau pe nisa ta si te mentioneaza din proprie initiativa)
  • prezenta si activitatea constanta pe retelele de socializare – Google stie ca esti pe Facebook, Twitter, Goolge+ etc. si cat de activ esti sau daca esti popular

De ce e necesar?

Motoarele de cautare si algoritmii acestora au avansat enorm in ultimii ani din dorinta de a arata rezultate cat mai relevante unui utilizator care cauta ceva. Astfel, acestea au ajuns in punctul in care au niste indici de calitate printre care si off-page seo, pentru a putea sa inteleaga cum reactioneaza lumea (lume = alte site-uri si utilizatorii de rand) la un anumit site sau magazin. Daca motorul de cautare determina ca lumea este interesata de un site, clar acesta este favorizat.

Concluzii

Hai sa nu ne lasam purtati de val (atat furnizorii cat si clientii unor servicii de optimizare SEO), si sa intelegem ce si cum se face SEO. Pentru ca tine de ambele despre-on-page-si-off-page-seoparti, oricat de complete sau complexe ar fi serviciile oferite. Hai sa mai si explicam ce vindem si ce facem, astfel incat clientul sa poata decide in cunostinta de cauza ‘in ce se baga’. Iar in timp ce ne gandim la SEO, sa nu ignoram cea mai importanta parte din toata ecuatia asta: utilizatorul final. Optimizeaza la sange fiecare articol… dar asigura-te ca utilizatorul/clientul obtine mereu tot mai mult continut de calitate si produse tot mai bune.

Inchei aici un articol destul de scurt despre SEO si acesti doi termeni tot mai des folositi, articol care sper sa iti fie de ajutor in a intelege exact in ce consta atat on-page cat si off-page SEO. Daca mai era necesar, mentionez ca atunci cand discutam despre SEO facut corect, ambele tipuri de optimizari sunt absolut necesare.

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]

Daca articolul te-a ajutat, da-i un share si un like pe reteaua ta de socializare preferata. Cu cat suntem mai bine informati, cu atat putem avansa mai rapid. Iar in momentul in care esti hotarat sa mergi mai departe, contacteaza-ne si te putem ajuta sa obtii rezultate concrete in urma unor optimizari bine gandite.