Acasa » Blog » colaborare » Black Friday – pregatiri si performanta

Black Friday – pregatiri si performanta

Pregatirile pentru black Friday in comert sunt in toi. Se apropie cu pasi repezi un val mare de cumparaturi si ultimul lucru pe care il doresti ca si comerciant online, e sa ai probleme neasteptate sau performante slabe (din punct de vedere al vanzarilor).

Pentru a te ajuta sa faci fata, am scris un scurt ‘ghid’ impartit in 3 mari categorii: Dezvoltare, design si marketing. Sper ca aceste idei te vor ajuta sa previi anumite probleme ce pot aparea in timpul acestei perioade si te vor ajuta sa iti maresti numarul de convesii/vanzari.

1. Dezvoltarea si functionalitatea magazinului tau

 

Hosting si optimizare magazin

Asigura-te ca site-ul sau magazinul tau poate face fata unui trafic intens pentru a nu avea surpriza unui crash sau a incetinirii. Testeaza performanta pentru a vedea care este limita hostului sau cel putin informeaza-te pentru a sti cum va face fata magazinul tau la un flux al traficului neasteptat. Acum este momentul pentru a-ti optimiza si site-ul sau magazinul daca ai amanat/omis anumite lucruri pana acum.

O idee utila de incercat, ar fi sa observi in momentele in care magazinul tau are trafic normal de-a lungul unei zile, cat de rapid se incarca acesta. Daca se simte intr-o zi normala, cu trafic normal o performanta mult mai slaba decat intr-un moment fara prea mult trafic, ai in vedere fie o ajustare a planului de gazduire, fie imbunatatiri pe partea de magazin/site.

Securitatesecurizare-magazin-online-magento-wordpress

Este o practica buna sa verifici daca ai o securitate bine pusa la punct inainte de astfel de valuri de trafic. Pe partea de gazduire shared ar fi ok sa fim siguri ca functii precum mod_security sunt active pe planul nostru de gazduire.

Pe partea de platforme online, referindu-ne strict la Magento si WooCommerce, acum e cazul sa stergi spam-ul, sa te asiguri ca fisierele .htaccess sunt la locul lor si corect formulate. In cazul WooCommerce, daca nu ai avut pana acum, instaleaza-ti o extensie pentru sporirea securitatii magazinul tau.

O practica foarte buna (desi poate ti se va parea putin incomod) este si schimbarea link-urilor generale de autentificare in panoul de administrare al platformei tale si schimbarea parolelor o data la 3-6 luni.

In cel mai rau caz, desi doar magazinele/site-urile foarte mari de obicei au astfel de probleme, te poti apara printr-un CDN puternic. Prin cel mai rau caz ma refer la un atac DDoS, care iti poate bloca efectiv magazinul. Majoritatea furnizorilor de servicii de gazduire pot face fata unor astfel de atacuri, dai ai in vedere faptul ca si ei probabil in perioada asta sunt luati cu asalt de n cereri diverse de la alti clienti si timpul lor de raspuns poate fi mai mare decat de obicei.

Sa nu uitam de backup (copie de siguranta). Asigura-te ca fix inainte sa iti lansezi marea ta campanie de black Friday ai facut un backup. In caz de, e bine sa stii ca esti pregatit.

 

2.Un design care aduce vanzari

 

Totul ok pe partea responsive a magazinului?

Un trend care este in crestere este achizitionarea produselor dorite folosind un smartphone. Ai grija ca magazinul tau sa fie responsive si mobile friendly. De Black Friday sau de alte sarbatori competita este mai ridicata iar vizitatorii vor iesi mult mai repede de pe site-ul tau si vor cauta promotii pe alte magazine online daca magazinul tau online nu functioneaza cum trebuie sau nu este afisat corespunzator pe mobil. E o diferenta mare de la un buton aliniat aiurea, la imposibilitatea completarii formularului de finalizare comanda. Plaseaza o comanda de test de pe telefon pentru a fi sigur ca totul este OK.

Design si grafica

Indrazneste de Black Friday! Designul si grafica tematica specifica de Black Friday si adaptata magazinului tau online va oferi clientilor incredere si o navigare placuta a campaniei tale datorita coerentei si… datorita preturilor mai bune. Realizat corect designul, poate ajuta ideea de urgenta (cumpara doar acum, doar azi, doar de black Friday), implicit marind numarul de comenzi primate.

Ajuta vizitatorii sa inteleaga vizual si sa urmareasca oferta ta prin designul coerent si sugestiv al site-ului, a bannerelor de pe magazinul tau online, a bannerelor promotionale de pe conturile de social media sau a newsletterului.

Ai grija sa nu obosesti cumparatorii cu prea multa publicitate, mentine un continut relevant!

 

 3.Marketing de Black Friday

 

Pegateste strategia de marketing

Poti folosi bannerele pentru a informa clientii curenti ca planuiesti ofertele pentru Black Friday. Astfel vizitatorii se vor gandi ca sa revina pe site-ul tau si vor astepta cel mai probabil sa cumpere atunci obiectele dorite.

Trimite mailuri clientilor tai sau chiar poti sa anunti in newsletter ca urmeaza promotiile pentru Black Friday.

Foloseste conturile de social media pentru a crea suspansul si pentru a informa clientii asupra produselor sau a serviciilor. Ofera indicii despre ce produse vor fi la reducere sau poti chiar sa organizezi chiar si un concurs de Black Friday. Socializarea iti da oportunitatea de a interactiona cu potentialii clienti care asteapta recomandari.

Pentru a ajuta cresterea vanzarilor profita de advertising platit. Foloseste Facebook Ads sau campaniile Pay-per-Click (Google Adwords). Daca vrei sa folosesti PPC pentru Black Friday trebuie sa ai in vedere competitia ridicata si cel mai probabil va trebui sa licitezi mai mult pentru cuvintele cheie alese.

Probabil oferind discount-uri pe bune, te va ajuta… zic doar. Nu incerca sa pacalesti clientii, de multe ori te vor prinde cu mata-n sac. Daca e discount, sa fie real. Mai ales cand discutam de produse mai scumpe, multi oameni au tendinta sa se informeze cu mult inainte de a cumpara produsul. Astfel, te poti trezi cu un om atent care urmarea de 2 luni un produs si s-a prins ca reducerea defapt nu este reala. Nu merita reclama negativa, asa ca mai bine oferi un discount de bun simt, dar real.

Colectioneaza emailurile vizitatorilor tai

Pentru a nu pierde oportunitatea de a transforma vizitatorii noi in clienti fideli poti oferi un discount / un cod promotional in schimbul abonarii lor la newsletter. Desigur, asta trebuia sa o faci deja… dar Black Friday nu e momentul in care sa te opresti.

 

4.Suport

Ofera clientilor tai suportul cuvenit! Chiar daca Black Friday aduce un trafic intens, fiecare client este important. Poti sa te gandesti sa iti maresti echipa in timpul sarbatorilor pentru a raspunde fiecarui client sau poti adauga un serviciu automatizat care sa asigure clientii ca vei reveni in cel mai scurt timp cu raspunsul la intrebarea lor.

Oamenii trebuie sa fie mereu informati cu privire la comada lor, sau intrebarile lor despre diverse aspecte ale unui produs sau serviciu oferit de tine. De multe ori, prezenta unor descrieri relevante si coerente, precum si a unei pagini cu intrebari frecvente, pot reduce din numarul de intrebari primite de la clienti.

De multe ori suportul oferit face vanzarea. Ideea ca cineva se ocupa de problema lui, si chiar ii pasa, poate ajuta mult clientul. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un brand care comunica si ajuta clientii, are un plus in mintea clientului. Mai ales cand remediaza problema cu success intr-un timp scurt si nu incurca clientul.

Concluzii

Putem spune ca secretul unei campanii de black Friday (sau orice val de vanzari similar), este pregatirea minutioasa a fiecarui detaliu din magazinul nostru online sau din site. Tot timpul pe care il acordam verificarilor, ajustarilor si reparatiilor fie ele cat de minore, se va vedea in rezultatele tale. Clar ca, ne folosim de black Friday si ca motivatie interioara sa ne perfectionam magazinul.

O ultima idee utila, ar fi sa incerci sa analizezi constant, de-a lungul unei perioade atat de agitate, cum se intampla tot ceea ce tine de magazinul tau. Performanta, traseul si procesul unei comenzi, suportul necesar anumitor clieti, probleme intampinate etc. Astfel, stii ce sa imbunatatesti dupa!

Urmarind o strategie similara, vei reusi constant sa te imbunatatesti ca si comerciant, sa oferi clientilor o solutie usoara de a intra in posesia produselor mult ravnite si… sa iti cresti numarul de vanzari!

Daca acest mini-ghid / lista de idei te-a ajutat sa te focusezi mai bine si eventual sa gasesti niste mici bug-uri, numai bune de rezolvat inainte de o perioada agitate,  da-i un share si un like articolului pe reteaua ta de socializare preferata!

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]

PS: daca ai o idee buna in ceea ce priveste pregatirea pentru black friday, nu ezita sa o imparti si cu restul! Lasa-ne un comentariu mai jos!