Sa oferi un discount major la un produs e o metoda de atrage clienti destul de buna si ciudata daca o folosesti ca sa atragi clienti noi. Ma refer la reducerile reale, unde compania care vinde produsul isi taie efectiv din profit pentru a atrage clienti noi. Dar, multe afaceri bazate pe comertul online nu pot supravietui daca ofera astfel de discounturi, mai ales cu riscul ca, clientul care profita de discount sa fie un client care nu mai cumpara niciodata(sau nu in viitorul apropiat).

Aici intra schimbarea de focus. Trebuie sa ne indreptam atentia si catre retinerea sau fidelizarea clientilor. Asta inseamna sa ne gandim la strategii si metode de a face un client care deja a cumparat de la noi, sa o mai faca o data.

De ce? Fiindca e mai usor sa convingi un client care deja are incredere in tine(poate are si cont pe magazinul tau online, poate l-ai si ajutat telefonic cand a avut intrebari etc.) sa mai cumpere un produs, decat sa castigi increderea unui client nou si sa il faci sa si plaseze o comanda.

Daca nu te-ai prins inca, discut despre idei care te pot ajuta in conceperea unui program de  fidelizare care iti creste vanzarile cu costuri minime sau daca merita magazin online profitabil timisoara romania bucuresti cluj arad oradea iasisa iti bati capul cu asa ceva, dar explic si cateva avantaje ale unui program de fidelizare bine implementat in afacerea ta.

1.Poate fi cu pana la de 7 ori mai scump sa atragi un client nou, decat sa generezi o vanzare de la un client existent.

Din simplul fapt ca ai deja datele de contact ale persoanei care a mai cumparat/apelat la serviciile tale, ii poti atrage ieftin atentia asupra unei promotii noi.(un newsletter de exemplu) Pe cand sa aduci un client nou poate implica timp si bani(vezi reclamele printate/platite).

2. Studiile arata ca daca reusesti sa fidelizezi clientii cu o rata de 5%, iti cresti profitul cu valori cuprinse intre 20-95%

E destul de logic. Vezi Emag. Clientii fideli gasesc acum mai orice tip de produs la ei, si deja au si cont si stiu ca produsul ajunge ok.(atata timp cat curierii sau Emag nu au fost neatenti) Emag le da un mail cu noile produse aparute sau promotii actuale, si sunt sanse enorme ca in momentul in care un client existent Emag are nevoie de ceva din mailul respectiv sa apeleze la ei.

3. Sansa sa faci o vanzare cu o promotie e mult mai mare cand targetezi un client vs un vizitator/necunoscut

Mai exact, sunt 60-70% sanse ca un client care a plasat macar 1-2 comenzi pe magazinul tau online, sa plaseze una noua la scurt timp dupa o promotie sau introducerea de produse noi – evident, daca toata campania de reduceri/marketing e facuta cum trebuie.

In acelasi timp, sunt 5-20% sanse ca un vizitator sa plaseze o comanda in momentul in care ajunge pe magazinul tau online.

4. Sistemul de fidelizare prin puncte poate fi util

Cand primesc o anumita suma de puncte pentru fiecare suma cheltuita intr-un magazin, pentru fiecare review pe Facebook sau referali, probabil prima oara cand caut un produs, caut sa vad cum ma pot folosi de punctele alea, pentru a cumpara mai ieftin de la tine produsul. Sistemul asta este folosit pana si live, vezi magazine precum Penny Market sau PROFI, prin cardurile lor.

Sistemul de fidelizare prin puncte este util cand ai cel putin 10% marja de profit, si comercializezi produse care sunt mai des cumparate. Pentru ca astfel, clientul nu uita de puncte sau avantajele care le are, in magazinul tau.(exemple: mancare, obiecte de ingrijire personala, suplimente, consumabile in general etc.)

5. Personalizare

Desi poate fi mai greu de implementat(a se citi ca si mai scump daca nu esti dezvoltator web), merita. Personalizarea unui mail, unei recomandari sau a unei fidelizarea clientilor prin personalizarea experientei de cumparaturi onlinepromotii poate creste enorm sansa de a genera o vanzare.

De exemplu, care subiect de mail pare mai atractiv cand il vezi in inbox:

a. Promotii noi la magazinul blabla.ro!

b. Salut Sorin! Ti-am pregatit pentru tine, niste oferte la produsele tale preferate!(si am inauntru newsletterul trimis persoanelor care au in istoricul de cumparaturi un anumit produs. Bazat pe istoricul de cumparaturi, am primit un produs care are legatura cu ce am cumparat in trecut)

Clar ca, varianta b, e mai atractiva, mai ales daca gasesc in newsletter si recomandari inteligente.

Lucruri precum personalizarea unui mail, se pot face si automat si de multe ori gratuit. Incearca strategia si vei observa imbunatatiri.

Daca iti bati putin capul, si ai un magazin potent, ai anumite statistici privind vanzarile. Grupezi clientii dupa grupuri(clienti it, clienti tonere, clienti chifle cu susan) si trimiti la fiecare grup de clienti un mail ce contine oferte interesante pentru ei. Simplu, dar chiar da rezultate.

6. Promoveaza actiunea si interactiunea

Campaniile de genul ‘fa-ti poza cu produsul tau de la brandul xx si pozele cu cele mai multe like-uri vor castiga ceva ce pe mine ma costa infirm sa dau clientilor’ pot atrage multe priviri si stimula clientii deja existenti. Majoritatea statisticilor arata ca doar 35% din programele de fidelizare incurajeaza actiunea sau interactiunea cu brandul.

Pe langa faptul ca, clientii existenti vor fi probabil primii care isi fac poze, prietenii lor vor incerca si ei, sau vor da like pentru a ajuta un prieten. A, si apoi vor intra pe pagina sa vada ce vinde firma ta… poate e ceva interesant… daca amicul lor se agita atat, trebuie sa fie ceva.

 

Ideea e, ca fidelizarea clientilor si loialitatea fata de un brand, e viitorul comertului electronic. Devine tot mai greu si mai scump sa atragi clienti noi, in contextul in care competitia e la un click distanta. Magazinele online care se focuseaza intr-un mod sau altul pe fidelizare, vor fi mai durabile si mai profitabile decat cele ce tintesc mereu sa aduca clienti noi.

Clar ca, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la eforturile de a obtine clienti noi. Trebuie sa ai un balans potrivit, si sa lucrezi in ambele directii constant. Dar nu uita, in momentul in care ai acumulat un numar de clienti, sa incepi sa ii fidelizezi si sa creezi o loialitate. A ta fata de client, si a lui fata de magazinul sau preferat.

Daca ti-a placut articolul sau ai invatat ceva util, da-i un share si un like! Ai un amic ce are un magazin online? Arata-i si lui, poate il pot ajuta unele idei. Spor la vanzari!

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true”]
Sorin

Autor Sorin

Designer, co-fondator Sinner's Projects, pasionat de mai tot ce tine de tehnologie.

Mai multe articole scrise de Sorin

Lasa un Comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© 2017 Sinners Projects