Linkuri nofollow si follow. Care-i diferenta?

Ca sa intelegem mai usor cum functioneaza linkurile cu atributul nofollow vs cele normale(follow link), trebuie sa intelegem cum vede Google (si nu doar el) toata treaba cu link-urile catre alte pagini.

In traducere libera to follow inseamna a urmari, iar nofollow(don’t follow) – nu urmari. Cand o pagina primeste trimiteri de la alte pagini, prin intermediul unor link-uri normale, primeste un mic boost de SEO.

Google urmareste aceste linkuri, si stie cate are pagina ta, de unde si cat de relevant este continutul paginei care trimite catre pagina ta. Astfel, daca Google vede multe trimiteri fara atributul nofollow, se gandeste: hey! Daca atatia oameni fac trimitere la pagina asta, continutul ei trebuie sa fie bun! Hai sa o boostam putin, fata de alte pagini cu continut similar, ca sa le putem da celor care cauta pe Google rezultate cat mai relevante.

Deci, ce este un ‘follow link’?

Un astfel de link iti da un ‘punct’ in plus in ochii lui Google si te ajuta sa te clasezi mai sus pe pagina de rezultate a unei cautari in Google.(SERP – search engine results page)

Clar ca, dorim cat mai multe astfel de trimiteri catre pagina noastra. Trebuie sa tinem cont totusi, ca suntem in 2016 si algoritmul celor de la Google este foarte avansat si unele tactici s-ar putea sa nu ne ajute pe cat am crede. De exemplu, daca o pagina cu continut irelevant(pentru continutul paginii noastre) face in mod frecvent trimiteri catre pagina noastra, s-ar putea sa nu ne ajute enorm.

Cum arata un astfel de link? Este anchor tag-ul obisnuit: <a href=”www.google.ro”>Acesta este un link</a>.

Bun, si cand folosim linkuri nofollow?

Un link cu nofollow este un link care nu ajuta neaparat pagina la care facem trimitere. Un astfel de link de obicei nu ajuta plasarea unei pagini in SERP(pagina de rezultate pentru o cautare). Denumirea vine de la atributul din tag-ul a.

Exemplu de link cu nofollow: <a href=”www.google.ro” rel=”nofollow”>Acesta este un link cu nofollow</a>.

Acest tag nofollow, practic pune un fel de semnal pentru motoarele de cautare populare, pe care scrie ‘nu baga prea mult in seama asta’.

Unde gasim de obicei linkuri cu nofollow?

In comentariile unui blog, in diverse articole, pe forumuri, link-uri platite etc… ai prins ideea. Daca vreau sa dau pagina ta drept exemplu, dar nu doresc sa anunt ca te sustin sau mi se pare dubioasa pagina, voi pune nofollow in link.

Blogurile de obicei pun nofollow automat in sectiunea de comentarii, ca si metoda de preventie a spamului. Daca siteul tau ar face trimitere la zeci/sute de pagini mai… neagreate, reputatia ta ar avea de suferit. Am vazut totusi si cazuri in care diversi administratori au lasat linkuri normale in unele comentarii, strict din cauza ca au apreciat raspunsul.

Cum putem identifica un astfel de link?

In Google Chrome, putem gasi rapid un astfel de link facand un click dreapta pe link-ul dorit, si analizand tagul <a></a>. Daca acesta contine rel=”nofollow”, acel link este unul cu… nofollow.(culmea, nu?) – vezi poza de mai jos

exemplu de link nofollowSa inteleg ca n-are rost sa ma agit ca sa obtin linkuri cu nofollow?

Nu te grabi sa tragi concluzii. Doar fiindca un link nu iti aduce valoare SEO directa, nu inseamna ca e irelevant. Aici intervine traficul de tip referral (adica trafic care provine din linkuri directe de pe diverse siteuri – chiar si cele de socializare sau bloguri).

Un link cu nofollow, are totusi o putere: iti expune pagina audientei paginii respective. Daca vizitatorii paginii considera ca linkul catre pagina ta(chiar si cu nofollow) ar putea fi util, il vor urma. Implicit, ai un vizitator nou. Ba mai mult, in functie de cat de relevant pentru nisa ta era continutul paginii de pe care provine vizitatorul, s-ar putea chiar sa devina client.

De aici si importanta relevantei continutului. Degeaba avem trafic de tip referral, daca nu avem conversii. Inseamna ca oameni desi sunt curiosi unde face trimitere pagina originala, nu sunt potriviti pentru nisa ta, nu ii intereseaza ce faci/vinzi.

nota: traficul venit din reclame sau social media, este vazut tot ca o forma de trafic de tip referral.

Concluzii

Un comentariu bine plasat si scris serios(nu 3 cuvinte + link), o postare pe un forum cu care ajuti pe cineva, poate trimite destul de mult trafic catre pagina ta. Daca pubicul tinta este intr-o oarecare masura acelasi, poate chiar si conversii.

Cea mai buna metoda de a obtine follow links, este calea corecta: fa continut de calitate, original, la care lumea face referinta in mod natural. Adu acel produs si fa-l sa iasa in evidenta exact cand trebuie, astfel incat lumea sa il aprecieze. O alta metoda este calea guest blogging-ului(adica sa scrii pe un blog, ca si invitat. Posibil sa ai voie sa faci o trimitere catre siteul tau, pe langa traficul de tip referral).

Ideal, este sa tintim catre un profil cat mai echilibrat. Pagina noastra sa primeasca trafic si din linkuri cu follow, dar si din partea unor linkuri cu tag-ul nofollow.

 

Daca acest articol te-a ajutat sa intelegi mai bine ce face exact tagul nofollow, da-i un share pe reteaua ta preferata de socializare. Poate ii vei ajuta si pe altii sa inteleaga acest termen.

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]

 

S-ar putea sa te intereseze si diferenta dintre B2B si B2C.