Acasa » Blog » Comert online » Ce fac cu produsele fara stoc din magazinul meu online?

Ce fac cu produsele fara stoc din magazinul meu online?

Ce fac cu produsele fara stoc din magazinul meu online ? – este una din intrebarile pe care le primim des de la proprietarii si administratorii de magazine online. O intrebare aparent simpla, care trebuie tratata cu seriozitate pentru a ne asigura ca nu suparam clientii si le permitem totusi sa aiba o navigare placuta in magazinul nostru online.

Problema asta este valabila pentru orice magazin online, indiferent de platforma… ca e un magazin online Magento, ca e un magazin online Wordpress/WooCommerce sau Prestashop, la un moment dat unele produse nu vor mai fi disponibile din varii motive.

Sa stabilim problema: produsul pus la vanzare in magazinul nostru online nu mai este in stoc sau nu se mai fabrica. Stim sigur ca acest produs nu va mai reveni in stoc, deoarece este un model mai vechi sau alte situatii.

Ce facem?

Avem doua optiuni:

  1. Redirectionam URL-ul produsului catre ceva similar. Poate cu modelul nou, sau categoria de produse din care acest produs facea parte… undeva util pentru clientul care va accesa produsul ce nu mai este disponibil.
  2. Aratam o pagina, cu un anunt care indica faptul ca produsul nu mai este in stoc/nu se mai fabrica. Este vital ca in acest moment sa afisam alternative. Produse similare sau din aceeasi categorie. Astfel, vizitatorul desi nu gaseste exact ce isi dorea, are alte optiuni la indemana. Poate modelul ce il cauta el este depasit si tu ai cea mai noua versiune in stoc. De unde sa stie el, daca tu nu il informezi?

In multe cazuri, redirectionarile sunt costisitoare (ca si timp) de realizat. Un caz concret ar fi schimbarea unei game, iar tu aveai doar in stoc furnizor gama veche. Ideal ar fi, sa iti studiezi vanzarile si traficul, pentru a determina produsele care ‘merita’ redirectionate. Astfel, vei crea mai putine redirectionari si in acelasi timp vei optimiza mai bine modul in care vizitatorii tai vor descoperi produsele noi, in stoc.

In ceea ce privesc restul produselor, la care nu am avut/avem un trafic prea ridicat si nici vanzari, putem folosi optiunea numarul 2 amintita mai sus.

Ce sa nu faci cu produsele fara stoc

In nici un caz nu recomand stergerea produselor. Unii oameni poate au un link catre acest URL. Poate apare in vreun articol de pe un blog. Ar fi pacat sa ii trimiti catre o eroare 404 (not found), pe langa faptul ca pierzi oportunitatea de a-i informa despre starea reala a produsului si alternativele potrivite.

Alternativele sunt o ‘priveliste’ mult mai eleganta si utila, decat o eroare. + ca e bine sa nu avem o gramada de erori de tip 404, deoarece acestea pot afecta indirect partea de SEO a magazinului tau, mai ales daca acestea au multe accesari si sunt si prezente pe alte site-uri sau magazine online.

Concluzie

Sper ca ai inteles care sunt abordarile cele mai ‘safe’ in legatura cu produsele fara stoc si de ce nu e recomandat sa le stergem direct fara sa ne gandim putin la alternative.produsele fara stoc din magazinul meu

Daca acest scurt articol te-a ajutat, da-i un share pe reteaua de socializare preferata! Poate ii ajuta si pe alti administratori de magazine online 🙂