7 metode de a reduce abandonul cosului de cumparaturi

Daca toti vizitatorii magazinului tau online care isi gasesc un produs si il adauga in cos ar plasa comanda, atunci ai avea vanzari mult mai multe. In acest scurt articol discutam despre cum abandonul cosului de cumparaturiputem reduce fenomenul de abandon al cosului de cumparaturi.

Statisticile spun ca aproximativ 68-70% din oamenii care adauga un produs sau mai multe in cos, il abandoneaza – adica nu plaseaza comanda.

Pe romaneste, daca 10 oameni adauga fiecare cate un produs in cos, doar 3 si plaseaza comanda.

Destul de multe comenzi pierdute, nu? Hai sa vedem cum putem reduce aparitia acestui fenomen. Clar ca nu putem avea doar clienti/vizitatori care in momentul in care adauga ceva in cosul de cumparaturi, plaseaza si comanda. Ideea e sa nu pierdem vanzari din cauza unor greseli usor de trecut de vederea.

1.Elimina surprizele

  • Asigura-te ca vizitatorul/clientul care priveste cosul de cumparaturi sau formularul de comanda (dar si in alte locatii nu strica sa afisezi astfel de date) stie exact cat il va costa livrarea produselor sale.
  • Nu obliga clientul sa isi faca un cont pentru a putea cumpara. Permite finalizarea comenzii ca si vizitator, evident colectand mailul clientului pentur a-l putea tine la curent cu comanda sa.
  • Ofera posibilitatea de a plati prin mai multe metode. Ideal ar fi ca, cumparatorul sa poata plati cel putin prin doua metode: ramburs sau direct online cu cardul. Nu uita sa oferi posibilitatea de a ridica si plati produsele de la magazinul fizic daca ai unul.
  • Desi nu ar trebui mentionat aici, produsele si serviciile tale trebuie sa aiba o descriere clara si care sa ii raspunda clientului la eventualele intrebari pe care le poate avea in legatura cu produsul. (ex: la o masina de spalat, as vrea sa stiu marimile exacte pentru a vedea daca imi incape in locul unde vreau sa o instalez)

2. Mentine cosul de cumparaturi vizibil

Pe orice pagina se afla un vizitator, butonul care duce la cosul de cumparaturi trebuie sa fie clar vizibil. Astfel, acesta nu trebuie sa caute dupa el si eventual sa se enerveze in momentul in care nu il gaseste.

3. Fa procesul de finalizare comanda cat mai clar si rapid

Finalizarile de comanda de tip ‘One page checkout’ au cel mai mare succes. De ce? Pentru ca pe o singura pagina, clientul are tot ce trebuie pentru a introduce toate datele necesare si pentru a isi plasa comanda. Elimina pasii nenecesari si fa pagina de finalizare comanda cat mai usor de citit.

Cu cat poti simplifica mai mult procesul de finalizare comanda, cu atat mai bine.

4. Paginile explicative si pagina de contact sunt obligatorii

E treaba ta ca clientul sa gaseasca un raspuns la intebarile pe care le are legate de comanda lui, produsul dorit sau efectiv despre magazinul tau.

Fie ca integrezi sau nu un plugin de chat live, magazinul tau trebuie sa aiba o pagina de contact cu un formular de contact, adrese de e-mail vizibile, numere de telefon vizibile si chiar si pagini precum: intrebari frecvente, politica de retur, etc.

Din nou, daca ai si un magazin fizic, nu strica sa integrezi o harta Google cu locatia reala a magazinului pe pagina de contact.

5. Stickerestickere primite cand cumparam un certificat SSL

Dovedeste clientilor tai ca iti pasa de siguranta datelor lor prin afisarea unui badge/sticker care sa dovedeasca asta. De exemplu, cand cumperi un certificat SSL, primesti de multe ori si un badge pe care il poti afisa pe pagina de finalizare a comenzii, in footer si/sau in cosul de cumparaturi.

Totodata, daca lucrezi cu un procesator de carduri si pe magazinul tau online se poate plati cu cardul, nu ezita sa afisezi si logo-urile Visa Electron, MasterCard etc. (clar ca, daca acceptam plati prin PayPal, dorim sa afisam si logoul celor de la PayPal)

Astfel, clientul stie ca poate avea incredere in magazinul tau. Aceste mici simboluri ofera un plus de incredere in mintea clientului si pe buna dreptate! Adica daca investesti atat (cumperi un SSL, ai un contract cu un procesator de carduri, etc.) e clar ca esti aici sa vinzi nu sa dai tepe. Trebuie doar sa nu uiti sa ii amintesti asta.

6. Foloseste-te de ideea de urgenta

De exemplu, intr-un magazin online bazat pe Wordpress – WooCommerce poti afisa mesajul ‘doar 5 in stoc’ cand mai ai doar 5 bucati dintr-un produs in stoc. Acest mesaj avertizeaza clientii capromotie pe baza de timp daca doresc produsul, ar trebui sa se grabeasca.

Aceeasi idee se foloseste si la promotiile ce sunt limitate ca si timp, si afiseaza si un timer ce indica cat timp a mai ramas pana expira promotia.

Da, este o metoda des folosita. Pentru ca merge!

7. Implementeaza pop-up-uri de iesire

Daca nu ai folosit astfel de pop-up-uri pana acum, acestea se refera la un pop-up normal, dar care este afisat pe anumite pagini doar cand utilizatorul da un semn ca ar dori sa iasa de pe pagina. Acesta are scopul de a ii incuraja sa ramana pe pagina si sa isi finalizeze comanda/continue cumparaturile/etc.

Exemplu concret: pe pagina de finalizare comanda, clientul muta mouse-ul spre alt tab din browser. In acel moment, pana acesta apuca sa iasa de pe site, apare un pop-up ce ii aminteste ca poate folosi un voucher de 10% discount pentru comanda sa. Acum sunt mult mai multe sanse ca respectivul client sa plaseze comanda, sau sa revina pe site pentru a-si folosi voucherul.

Pentru Wordpress, exista o varianta foarte ok, care are si plugin dedicat – OptinMonster.

Concluzii

Folosind atent cele de mai sus, vei reusi in mod sigur sa reduci din abandonul cosurilor de cumparaturi, implicit crescandu-ti numarul de vanzari. Tot acest subiect cu abandonul cosului de cumparaturi ni se pare foarte important, si poate de multe ori trecut cu vederea. Mai ales in momentul in care magazinul tau online genereaza trafic si vanzari (putine sau mulumitoare… hai sa fim seriosi nu exista prea multe!),  devine tot mai important sa ne optimizam atat magazinul online cat si toate aspectele legate de vanzare si plasarea unei comenzi de catre un vizitator/client existent.

Daca iti doresti un magazin online cu adevarat premium sau ai nevoie de ajutor in optimizarea magazinului tau online din punct de vedere al ratei de conversie, te putem ajuta. Tot ce trebuie sa faci, este sa ne contactezi iar noi iti vom face gratuit o oferta personalizata. Totodata, te putem ajuta sa integrezi magazinul tau cu Google Analytics, unealta cu ajutorul careia vei putea vedea chiar si date concrete despre abandonul cosurilor de cumparaturi in magazinul tau – printre multe altele!

Te-a ajutat sau ti s-a parut interesant acest scurt articol? Da-i un share! Poate ii ajuta si pe altii!

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]