6 mituri stupide despre SEO

Azi vom vedea 6 mituri stupide despre SEO, mituri in care unii inca cred cu tarie si in 2016. Daca ai un site, un magazin sau un blog pe net, probabil te-ai lovit de SEO. De-a lungul timpului s-au creat o gramada de idei si opinii despre acest tip de optimizare si cum poti face cat mai bine SEO.

Ai vazut probabil daca te-ai uitat pe site-ul asta la sectiunea servicii, ca ne ocupam si de SEO – e adevarat, nu ca si activitate principala, ci mai mult ca o optimizare oferita clientilor nostri implicit sau eventual oferim consultanta/training in privinta optimizarii pentru motoare de cautare. Dar orice ar fi, la Sinners Projects mereu ne documentam si stam la curent cu tot ce inseamna web; suntem datori sa fim cat mai la zi cu toate clientilor nostri, pentru a le putea oferi servicii de calitate dar si suport pe masura – deci nu le stim pe toate si invatam constant! Sau cel putin asta merge pentru noi…inca nu am avut plangeri.mituri despre seo si ranking

Una peste alta, 2015 a fost un an ocupat si plin. Chiar a fost! Printre altele, am dat si de oameni care desi ei insusi sustin ca nu se pricep la SEO, au pareri foarte ciudat argumentate despre SEO si am primit ‘sfaturi’ despre cum sa abordam toata ideea de SEO. De aici, ne-a venit ideea sa facem o mica lista din 6 subpuncte pe ideea: mituri stupide despre SEO.

Uite care sunt cele mai stupide mituri intalnite de noi, in nici o ordine anume, si ce avem de zis despre ele.

 

1.Si eu am facut SEO o data cand mi-am deschis site-ul.

Felicitari! Nu-ti lua o bere ca n-o meriti!

Ok, e adevarat… depinde si de tipul site-ului. Un site simplu pentru o afacere pe plan local ce nu are planuri sub nici o forma sa atraga alti clienti in afara de cei din orasul sau si imprejurimi nu are nevoie constant de SEO. Desi, daca chiar vrei sa fii usor de gasit, ideal ar fi sa mai arunci cate un ochi pe ici-colo de cateva ori pe an peste site(daca vine un turist strain si cauta ceva ce si tu oferi clientilor tai pe Google si da de competitia ta? ex: cazare/magazin/mancare etc.). S-ar putea sa afli ca trebuie actualizate anumite informatii.

Dar, in majoritatea cazurilor, cand discutam despre bloguri, magazine online, site-uri care vrei sa aduca clienti, ai nevoie in mod constant sa iti imbunatatesti continutul, link-urile si sa adaugi continut. Constant e cuvantul cheie in SEO.

De ce?

Competitia si continutul: Competitia nu doarme si mereu apare cate un site nou. Daca nu adaugi continut nou constant, vei ramane in urma si vei pierde din traficul prezent pe site-ul tau. In cel mai bun caz, desi foarte improbabil, vei stagna. Oamenii care folosesc motoare de cautare, sau cei care au facut un bookmark la site-ul tau, vor sa fie la curent cu ce e nou. Daca tu nu esti la curent cu noutatile sau nu le prezinti ce e nou, nu mai prezinti interes.

Degradarea link-urilor: Un site bun are link-uri catre alte site-uri bine vazute de catre motoarele de cautare si invers. Daca unele dispar sau dau erori de tip 404 din varii motive, vei avea de suferit. Cand un vizitator de-al tau da click pe ceva, are pretentia sa il duca undeva concret(si relevant link-ului pe care a dat click), nu catre o eroare. Trebuie avut grija sa nu ne lovim de astfel de probleme. Acest lucru il verifici constant manual in ceea ce privesc link-urile catre ale site-uri(externe), si le poti vedea in Google Webmaster Tools pe cele interne.

Motoarele de cautare evolueaza: Se mai schimba unele lucruri, care te-ar putea afecta. De exemplu importanta designului responsive. Google penalizeaza crunt site-urile care nu sunt afisate corect pe dispozitive mobile si necesita operatiuni de zoom sau alte eforturi din partea vizitatorilor pentru a-ti vedea pagina. Acesta este doar un exemplu, ar trebui constant sa fim la curent cu cele mai bune practici in SEO si sa ne adaptam. Ori o faci tu, ori apelezi la o echipa competenta.

Ideea de baza ramane: SEO nu este ceva ce il faci o data si gata. SEO facem constant, pe langa adaugarea de continut nou, pentru a ne asigura de faptul ca, continutul nostru/tag-urile noastre/titlurile/link-urile sunt in ton cu ce prefera grupul nostru tinta de vizitatori/clienti, fara sa incalcam principiile motoarelor de cautare.(sa nu facem spam, sa nu inducem in eroare etc.)

 

2. SEO e o vrajeala

Una din cele mai stupide replici pe care le-am auzit.

Sunt atatea exemple pe care le-as putea da, sau alti oameni care inteleg macar ce este SEO, incat e seo evolutioncam plictisitor sa explici de ce nu este o vrajeala. Pun doar un grafic, al celor de la MOZ.COM, cu numarul sesiunilor pe site-ul lor, din Ianuarie 2011 pana pe la mijlocul lui 2015. Este vorba despre trafic organic, asta inseamna ca a venit direct de pe unul din motoarele de cautare existente(probabil Google).

Cred ca e destul de clar ca, daca nu se ocupau in mod constant(am zis ca e un cuvant cheie!) de optimizarea continutului si de urmarirea celor mai bune practici in ceea ce priveste SEO-ul, nu aveau asa o crestere sanatoasa si constanta in trafic.

Probabil ce ii face pe multi sa ia o atitudine ostila fata de SEO, este faptul ca nu vad rezultate imediate sau in aceeasi saptamana. Dar nu asa functioneaza! Trebuie constant investit in SEO. Este singura metoda de a obtine trafic real si de calitate dar si o crestere a popularitatii site-ului tau. Cand discutam despre SEO, nu exista succes rapid cu un minim de efort. Asa sta treaba, oricat ai vrea sa te lamentezi… trebuie investit timp si trebuie sa te dedici. Nu cred ca este un soc asa mare, tinand cont ca asa functioneaza mai toate lucrurile pe pamant – doar nu crezi ca o sa ajungi un mic Slash daca tu ai cantat 2 zile la chitara dupa ce ai cumparat-o si apoi stai si astepti fanii si banii sa vina?

Peste astea, daca tu ai fost destul de naiv sa apelezi la servicii mai putin etice de marketing care iti promiteau servicii SEO de calitate si practic nu faceau nimic, nu inseamna ca SEO e o vrajeala. Ca si idee, daca platesti o suma de bani pe luna, unei agentii care iti promite ca vei ajunge in topul Google pentru cuvantul cheie care vrei tu, probabil e o teapa.

 

3. Activitatea pe retelele de socializare nu are treaba cu SEO

Si inainte sa vii la mine cu citate/argumente, cum ca Google spune ca nu foloseste like-urile de pe Facebook sau Tweet-urile pentru a imbunatati SEO sau popularitatea unui site, termina de citit tot ce scrie mai jos:

Activitatea pe retelele de socializare pot avea efecte secundare enorme precum: Descoperirea si indexarea unei pagini si distribuirea de continut, care duce la rolul retelelor de socializare in seolink-uri si share-uri.

Simplul fapt ca oamenii care sunt interesati iti viziteaza site-ul prin link-ul postat pe Facebook, poate duce catre o redistribuire(x ii spune unui prieten sau ii da link-ul etc.) sau chiar sa apara un link catre pagina ta pe alt site, al carui autor apreciaza ce ai oferit tu pe pagina ta.

Totodata, reusesti sa pui continutul tau in fata oamenilor care sunt interesati de ceea ce faci, si care pot deveni clienti/cititori fideli. Deci daca nu pentru efectele secundare pe care le are asupra optimizarii pentru motoarele de cautare, macar pentru binele afacerii tale fii activ pe retelele de socializare.

 

4. Google uraste SEO si se va prinde cand faci asta

Da, Google uraste SEO… de-asta au publicat UN MANUAL AL INCEPATORULUI IN SEO(e un pic in urma, dar merita citit mai ales de incepatori – click aici daca vrei sa il citesti). Nici macar nu stiu de unde a pornit ideea asta, dar merita pusa in topul asta.

Google e destept dar nu face magie sau incantatii ca sa poata afisa continut relevant si unic unui om care face o cautare pe motorul de cautare. Trebuie sa tinem minte ca atat Google, cat si celalalte motoare de cautare incearca sa mimeze comportamentul uman atunci cand evalueaza continutul unei pagini. Deci daca te ghidezi dupa cele mai bune practici, si il ‘ajuti’ pe Google, te va rasplati. Daca nu, probabil vei avea trafic…slab… ca sa zicem frumos.

 

5. Ideea de Keyword a devenit irelevanta

Cand cei de la Google au actualizat algoritmul motorului de cautare, cu update-ul Hummingbird, multi au inceput sa mearga pe ideea ca keyword-ul a devenit inutil. Gresit. Pai, partial…adica depinde cum privesti problema. Dupa cum am amintit mai sus in acest articol, motoarele de cautare incearca sa mimeze comportamentul uman.

Expertii spun ca aproximativ 15% din toata ecuatia de ranking si cat de mult valoreaza o pagina in ochii lui Google, revine keyword-urilor si modul in care sunt folosite. Dar, nu mai este asa simplu ca inainte, cand spamai tag-ul meta cu tot felul de cuvinte ca sa atragi lume. Si de asemenea, nici nu mai merge atat de bine ideea cu un cuvand cheie.

In schimb, acum sunt mai bine vazute keyword-urile ‘cu coada lunga’ – exemplu: site vs sfaturi pentru un site in wordpress. De ce? Pai, motoarele de cautare pun accentul pe continut unic si cu valoare pentru utilizatori. Si nu cred ca sunt prea multi utilizatori care cauta ceva pe Google folosind un cuvant. De obicei utilizatorul are o problema/nedumerire/idee in legatura cu ceea ce cauta. Rareori se cauta dupa un cuvant.

In concluzie, este gresit sa spui ca tot tag-ul ‘keyword’ a devenit irelevant. Documentarea si targetarea au devenit mai usoare, iar Google poate sa elimine spamul mai usor datorita actualizarilor efectuate asupra algoritmului de cautare. Ca iti place ca nu, totul avanseaza si ai 2 optiuni: tii pasul sau pierzi trenul.

 

6. Daca vrei sa ajungi rapid pe prima pagina, plateste o companie care se ocupa de SEO

Un mit foarte periculos, datorita oamenilor care nu fac ce fac din placere, si promit marea cu sarea doar ca sa faca un ban. Cum poate garanta o agentia/firma/individ faptul ca o pagina va ajunge pe prima pagina din Google in zilele noastre? Pai nu poate. Pe google se fac peste 1,000,000,000 de cautari lunar. Din moment ce nimeni nu poate prezice ce keyworduri sau subiecte vor fi maine in top, e aproape imposibil sa garantezi faptul ca poti sa pui o pagina web pe prima pagina rapid.

Timingul, calitatea continutului, vechimea domeniului, link-uri catre site-ul tau de la alte site-uri care sunt bine vazute de Google precum si altele pot ajuta la boostarea rank-ului unui website. Dar nu garanteaza nimic. E un algoritm mult prea complex.

Iar ma repet: SEO este o practica de termen lung si trebuie sa fii constant in actiunile tale. Daca esti de parere ca iti faci un site, si platesti o firma care iti garanteaza ca te pune pe prima pagina rapid sa se ocupe de SEO-ul paginii tale, faci o greseala foarte mare.

Acum ca am stabilit ce nu poate garanta nici o companie/agentie care se ocupa cu optimizarea SEO, hai sa vedem la ce te-ar putea ajuta(si probabil asta ti-ar si zice daca ar fi onesti):

-sa monitorizeze si ajusteze unde este nevoie site-ul, fiindca tu nu ai timp;

-sa iti imbunatateasca traficul venit din cautari de pe Google sau alte motoare de cautare;(atentie! imbunatateasca! Nu marea cu sarea in sub 7 zile)

-ai nevoie de ajutor in a-ti alege publicul tinta in online sau in cautarea de keyword-uri cu coada lunga relevante pentru tine;

-vrei sa fii la zi cu industria SEO;

-vrei training in ceea ce priveste practicarea unei strategii sanatoase de SEO;

 

Concluzii

In esenta, cred ca putem zice ca nu exista scurtaturi sau metode de a trisa – si nici nu cred ca iti doresti! – cand discutam de imbunatatiri SEO si cresterea traficului. Sigur, poti sa faci niste reclama platita… dar ca sa simti cu adevarat beneficii trebuie sa ai un buget destul de mare si sa gandesti destul de bine reclamele.

Cea mai buna metoda de a-ti creste traficul este mai mult ca niciodata, publicarea de continut relevant si util pentru nisa ta, si urmarirea celor mai bune practici in ceea ce priveste administrarea si etica unui website. Nu spamezi, aduni link-uri de calitate intr-un mod natural si faci ceea ce faci in mod constant. Cam atat.

Am mai avut si eu greseli in ceea ce priveste SEO, cum sunt sigur ca toti am avut de-a lungul timpului… ca nimeni nu s-a nascut invatat si in domeniul asta lucrurile avanseaza constant, fiind un mediu dinamic. Cheia e sa invatam constant de la altii mai buni sau din greselile noastre si sa ne imbunatatim atat site-urile si afacerile cat si pe noi ca administratori/designeri/consultanti/developeri sau cum vrei sa ti se spuna astazi.

 

Mai stii si alte mituri sau idei prost intelese despre SEO? Sunt curios sa le aflu! Le poti lasa in sectiunea de comentarii de mai jos. Totodata, daca ti-a fost de folos articolul, arata-l si altora cu un share pe reteaua ta de socializare preferata!