Deci te gandesti sau ai deja un magazin online. Super! Probabil una din cele mai importante pagini de pe magazinul tau este pagina de prezentare a produsului.
Care produs? ORICARE. Discutam despre elemente de structura si o aranjare cat mai optima pentru vanzarile tale dar si pentru client. Respecta-l si nu il chinui atunci cand incearca sa iti cumpere produsul.
Excludem ideile evidente precum: descrieri corecte si clare, avantaje reale nu basme, mobile-ready / responsive, greseli gramaticale sau titluri vagi. Pe post de exemplu, vom lua 2 din cele mai mari magazine online din Romania, si anume Emag si PCgarage. Incepem:

1. Descrieri clare si gandite pentru publicul tau tinta

Descrierea produsului ar trebui sa descrie clar avantajele produsului si sa starneasca interesul clientului. Un alt lucru de luat in considerare este ca o descriere cat mai bine gandita si realizata poate aduce beneficii si pe partea de SEO.

2. Poze clare cu produsul

Pozele ar trebui sa fie cat mai calitative si preferabil din mai multe unghiuri. Foarte ok ar fi si un video cu produsul. De exemplu, initiativa celor de la PCgarage cu review-ul inclus la fiecare produs cu review facut de catre acestia, pe pagina produsului este un maaare plus din punctul meu de vedere. Pe de alta parte, Emag are unele poze atat de ok, incat zoom-ul imi arata si cel mai mic detaliu al produsului.

3. Call-to-action

Un call to action este un buton/element care iti atrage atentia pentru a efectua o actiune. Un exemplu bun este butonul de ‘Adauga in cos’ – atrage atentia clientului si il indruma lejer catre achizitionarea produsului.
Un astfel de element ar trebui sa fie foarte bine evidentiat. O metoda interesanta de a testa daca ai facut un call-to-aciton ok este sa dai zoom-out la pagina produsului, si sa privesti in ansamblu ce iti atrage atentia. Daca cu un zoom out la 50%, iti sare in ochi perfect call-to-action-ul tau, esti pe drumul cel bun! De ce sa testezi asa? Fiindca mai mult ca sigur te-ai uitat mult prea mult la pagina produsului si nu mai ai o viziune de ansamblu asupra paginii ca si intreg.emag call to action pagina de prezentare
In poza din dreapta am incercuit ce sare in ochi la un zoom-out la 50% pe pagina unui produs de pe Emag. Aruncand un ochi pe site, e destul de clar ca: sunt pe Emag, exista o promotie, mai exista si alte produse in caz de acesta nu imi convine, unde sa dau click ca sa cumpar si faptul ca pot cumpara si in rate.

4. Informatii esentiale

Zi-mi cat costa produsul si cum stai cu stocul, zi-mi in cat timp primesc produsul, anunta-ma daca ai livrare gratuita(daca nu e ok, dar spune-mi la checkout cat ma costa transportul si ofera-mi mai multe optiuni!) si vreau sa stiu despre starea produsului: e nou? Resigilat? Beneficiaza de garantie? Daca nu se pot afla usor pe pagina produsului aceste informatii, e destul de grav.

5. Da-te mare si impune o limita produsului

Ai un promo? O reducere? Oferi un cadou la acest produs? Ai un concurs? Evidentiaza bine de tot aceste lucruri, astfel incat clientul sa aiba un motiv in plus sa cumpere.(- discutam despre reduceri si bonusuri reale nu -40% dar defapt e cu 1% mai ieftin ca ieri)
O alta idee care da rezultate foarte bune cea de urgenta. Adica produsul sa beneficieze de discount/cadouri pe baza de stoc limitat sau o anumita perioada de timp. exemplu: 15% discount pana in data de sau: doar 3 in stoc!

6. Inspira incredere

Increderea este foarte importanta atunci cand vorbim de cumparaturi online. Anumite elemente te pot ajuta:
-cumpararea unui certificat SSL si afisarea logo-ului primit(mai ales cele cunoscute de publicul tau tinta; daca un brand cunoscut ca si antivirus/pachet de securitate spune ca site-ul e ‘curat’ si in siguranta, ma simt mai ok cumparand)
-evidentierea clara a unei garantii;
-beneficii precum deschiderea coletului la livrare;
-media review-urilor si afisarea acestora(parerea altora conteaza!);
-design ordonat si functional(adica sa nu ai butoane/link-uri moarte sau dezordine prin pagina);
-brand-ul produsului este foarte cunoscut? Sa stii ca afisarea logo-ului acestuia ar putea ajuta mult. Vezi Asus in ceea ce tine de partea IT. Prezenta logo-ului poate inspira incredere.

7. Fii sociabil

Butoanele de share/tweet sunt un must-have asta e clar. Dar pe langa asta, ar fi grozav daca ai raspunde corect si in timp util intrebarilor care apar din partea clientilor nehotarati. Acest lucru denota respect, grija si interes. Iar apoi, afiseaza-le pe pagina produsului pentru a lamuri viitori clienti nehotarati. Din nou, la partea asta exceleaza PCgarage, din cauza comunitatii construite. Oamenii se ajuta intre ei in partea de jos a paginii produsului raspunzandu-si unul celuilalt. Rareori este nevoie de interventia unui consultant din partea magazinului.

 

Concluzie – pagina de prezentare a unui produs

Aceste 7 idei reprezinta o baza buna pentru a urmari constructia unuei pagini de prezentare a produsului, care se si vinde. Daca ai completari sau idei despre cele enuntate mai sus, nu ezita sa ne lasi un comment sau sa ne contactezi! Daca ai un amic care crezi ca ar avea de castigat citind cele de mai sus, be polite and share!

NOTA: nici eu si nici Sinners Projects nu avem nici o legatura cu nici un brand din acest articol. Ni s-a parut corect sa dam exemple bune si atat.