Pentru o optimizare SEO de baza nu ai nevoie de cunostinte avansate sau de bani. Trebuie sa investesti niste timp si…cam atat. Lucru pe care ar trebui sa fi dispus sa il faci, mai ales ca site-ul tau sau magazinul tau iti va reprezenta afacerea.
SEO si tot procesul de optimizare pentru motoarele de cautare este intr-o continua schimbare si este focusat direct pe continut de calitate si practici corecte din punctul de vedere al motoarelor de cautare. – Vorbim in principal de Google si Bing, gigantii. Exista o gramada de companii care te pot ajuta contra cost sa ai un website optimizat SEO ca la carte. Super! Mica doza de realitate totusi: nu poti optimiza un website sau blog care nu are continut – deci ocupa-te sa ai continut adaugat cat se poate de des, si sa fie de calitate sau de interes pentru grupul tau tinta.
Dar daca ai un buget limitat? Daca esti un startup si nu iti permiti sa angajezi sau sa apelezi la servicii specializate pe SEO? Sau un blogger la inceput de drum?
Nici o problema. Oricum, noi suntem de parere ca nu e ok sa promiti cuiva ca ii poti ‘boosta’ pe prima pagina de rezultate de pe Google. A devenit prea compelx algoritmul celor de la Google pentru a garanta asa ceva.
Ne-am gandit la 7 pasi pentru tine, cel cu buget limitat. Pasi care daca ii respecti, vei avea o baza solida in SEO dar si sanatoasa! Vei fi prezent pe Google si Bing, in functie de cat de serios te ocupi de aceasti pasi. Ideea e urmatoarea: cum poti sa ai totusi un SEO OK, poate chiar bunicel spre foarte bun, fara sa cheltui nici un leu?

Uite asa:

1. Informatii Meta

Informatii de baza vazute de motoarele de cautare si care apar in rezultatele Google/Bing. Meta tag-urile sunt foarte importante si e bine sa fie cat mai la subiect. Nu te costa nimic sa le concepti si completezi, indiferent de tipul site-ului tau.
-nu mai folosi campul de cuvant cheie(‘keyword’). Nu mai functioneaza, nu este eficient;(Atentie, trebuie sa ai niste cuvinte cheie in minte! discutam doar despre campul meta keyword)
-nu umple descrierile meta cu cuvinte cheie relevante sau nu. Cine o vede trebuie sa priceapa ceva din descriere… nu doar cuvinte insirate haotic;
-cuvantul cheie sau lantul de cuvinte cheie sa fie la inceputul titlului meta;
-titlul meta sa fie sub 64 de caractere mereu – daca se poate maxim 55 de caractere;
-descrierea meta sa fie sub 160 de caractere si sa fie corecta;

2. Google e prietenul tau

Trebuie sa profiti de toate avantajele pe care ti le ofera pentru a putea avea rezultate.
-inscrie-ti si verifica-ti site-ul pe Google Webmaster Tools (si pe Bing webmaster tools!);
-inscrie-te la Google Analitycs si introdu script-ul pe site-ul tau. Vei putea afla multe lucruri despre vizitatorii site-ului tau si tendintele lor de navigare;
-daca ai o afacere care functioneaza si ofline, Google My Business este obligatoriu;
-creaza-i o pagina Google+ afacerii tale;

3. Sitemap – Harti ca la geografie(oarecum..)

Creaza un sitemap pentru site-ul tau, pune-l in ‘root'(de obicei public_html), si trimite-l celor de la Google si Bing(prin intermediul Webmaster Tools). content-its-kind-of-a-big-dealDaca ai un website bazat pe un CMS(WordPress, Joomla, etc), e mai usor datorita extensiilor si pluginurilor disponibile(exista o gramada!). Dar nu e mare filozofie nici pentru un website fara CMS. Sitemap-ul are rolul de a informa motoarele de cautare de toate paginile existente pe site-ul tau si de obicei cand trimiti un sitemap ai sanse mari de tot ca, in scurt timp paginile tale sa fie indexate(ca sa poata fi gasita prin motorul de cautare). Fara un sitemap, e foarte greu ca paginile tale sa fie accesate de Google/Bing. Deci ce mai astepti?

4. Optimizare imagini

Imaginile trebuie sa existe, chiar daca pui mai putine…pune totusi! Nu uita, si ele au un meta tag care nu ar trebui sa fie gol. Din nou, scrii lucruri la subiect, nu introduci la nimereala text.

5. Titluri si subtitluri

Ma refer la tag-urile H1, H2. Orice pagina trebuie sa aiba un titlu principal si doar unul(tag-ul H1). Totodata, orice pagina trebuie sa aiba si macar un subtitlu(tag-ul H2). Prezenta acestor tag-uri arata cititorului dar si motoarelor de cautare despre ce este vorba pe pagina. Foarte importante!

6. Informatii de baza si un design responsive

Nu uita sa incluzi si o pagina de contact cu informatii reale si clare despre cine esti si ce faci(tu sau afacerea ta). De asemenea un design responsive nu mai este optional – este o necesitate! Clar ca, un design reusit te va ajuta sa mentii si sa ii faci pe vizitatori sa se reintoarca la tine(nu mai intru in detalii, e destul de clara treaba).

7. Social media

Fii prezent pe retelele de socializare! Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, LinkedIN, etc. Google vede daca ai activitate pe ele, iar in cazul in care exista ai un mare + in ceea ce priveste SEO. Dupa ce ai creat paginile pe retelele preferate, ideal e sa le si mentii. Posteaza continut proaspat cat de des iti permite timpul.

Si nu uita: Ai nevoie de continut de calitate si de rabdare. SEO nu se face peste noapte. Se face cu timpul, respectand regulile de bun simt(evita spamul).

Acesti 7 pasi, iti garanteaza un inceput sanatos in SEO si prezenta ta pe motoarele de cautare. Nu te costa absolut nimic(in afara de timp) sa treci prin toti pasii. I-am descris sumar dar Google este prietenul tau pentru orice neclaritati! Noi de obicei efectuam toti pasii de mai sus pentru orice client in momentul in care ne ocupam de site-ul lui. Nu suntem specialisti in SEO(nici nu prea ne dorim sa aprofundam prea mult subiectul… ai uitat? Suntem designeri!) dar bazele le aplicam corect, pentru a-i asigura clientului un inceput puternic si sanatos in mediul online. Acum ce mai astepti? Treci la optimizat!