Acasa » Blog » Comert online » Magento – importanta unui plan. Atribute si seturi de atribute

Magento – importanta unui plan. Atribute si seturi de atribute

Problema pe care o rezolvam azi, poate parea mai ciudata – cel putin din titlul articolului. In caz ca nu v-ati prins inca, discutam in continuare despre Magento.

Pentru a ne da seama mai usor de logica celor ce urmeaza a fi povestite, sa ne imaginam scenariu: avem un magazin bazat pe Magento, magazin care comercializeaza haine, accesorii si incaltaminte.

Ce sunt atributele si seturile de atribute?

Atributele in Magento, sunt caracteristicile cele mai importante ale produselor. De exemplu, o pereche de pantofi poate avea urmatoarele atribute(definite de noi sau de administratorul magazinului): marime, culoare si tip.

Seturile de atribute reprezinta o grupare de atribute. De obicei, un set de atribute defineste un tip de produs – de exemplu am avea urmatoarele seturi de atribute: pantofi, tricouri, ochelari, etc.

Respectand logica aceasta, putem administra mult mai usor produsele, si putem obtine tabele frumoase cu caracteristicile unui produs – tabele care vor fi afisate cumparatorului pe pagina dedicata produsului.

nota: un atribut poate fi inclus in mai multe seturi de atribute. De exemplu, vom avea un singur atribut denumit garantie – atribut care va contine durata perioadei de garantie. Acesta va fi inclus in fiecare set de atribute, deoarece dorim sa mentinem valori exprimate identic, pentru a nu induce in eroare clientul. ex: ne vom referi ori la 12luni garantie ori la 1an garantie. Nu ne vom exprima diferit in functie de produs. 

exemple in care mentinerea unei astfel de ordine in baza dumneavoastra de date va poate ajuta:

-puteti aplica mai usor promotii, in functie de tipul produsului;

-puteti modifica/exporta in masa doar un anumit tip de produs;

-puteti avea filtre diferite de sortare a produselor: de exemplu puteti avea 2 atribute pentru marimi: marimipapuci si marimi tricouri. Fiecare definite altfel – papuci: 39,40,41 etc – tricouri: S,M,L,XL etc.

Ideea de baza

De obicei, cand cineva doreste sa adauge un produs, merge direct la tab-ul de produse si adauga pur si simplu un produs. Acest lucru nu e recomandat in cazul lui Magento, deoarece va veti da singuri de lucru mai tarziu, cand magazinul si numarul de produse creste. Incepem corect si evitam posibile probleme si pierderi de timp pe viitor.

Parerea noastra este ca fiecare administrator trebuie sa isi faca un plan, in functie de produsele ce urmeaza a fi comercializate. Planul trebuie sa contina seturi de atribute(tipuri de produse) si atribute(caracteristici comune sau diferite) logic create, direct de la inceput.