Ce este un Landing Page sau o pagina de destinatie?
Landing page sau pagina de destinatie este o pagina separata pe care vizitatorii sosesc dupa ce au accesat o reclama, precum pay-per-click, organic, bannere sau un rezultat al cautarii lor. Se distinge de restul site-ului fiind creata si compusa cu scopul unic de a afisa o singura oferta a companiei tale intr-un mod cat mai explicativ si atractiv. Acest tip de pagina este utilizat in cele mai multe cazuri in campaniile de marketing. Utilizarea lor a crescut pentru ca au devenit o parte necesara in orice campanie online.
Se diferentiaza de restul site-ului tau pentru ca nu detine elemente precum linkuri de navigatie sau butoane de call to action multiple. Trebuie sa renunti la linkuri care fac trimitere catre alte pagini pentru ca iti doresti ca vizitatorul sa ramana pe landing page si sa fie captat de oferta ta. Pe cand homepage-ul tinde sa fie locul unde vizitatorii pot gasi toate informatiile sau cat mai multe informatii a companiei tale avand obiectivul de a indeplini mai multe actiuni, landing page-ul are ca scop vanzarea produselor sau serviciilor pe care le propune compania ta intr-o oferta specifica.
Elementele de baza ale unui landing page
Mesajul potrivit.
Titlul reclamei tale cu titlul care se gaseste in cadrul landing page-ului ofertei tale trebuie sa fie potrivit si corelat pentru a asigura vizitatorii ca au ajuns pe pagina potrivita. Cuvintele folosite in reclama sau anunt trebuie sa se regaseasca si in continutul din landing page. Trebuie sa transmiti vizitatorului cat mai clar ce oferi, de ce sa te aleaga si cum poate profita de oferta/ce promovezi.
Un titlu principal
Titlul principal are rolul de a atrage vizitatorii sa citeasca si sa relationeze cu restul landing page-ului. Daca vrei ca ei sa fie captati trebuie sa ai un titlu principal care sa convinga – evita totusi exagerarile. Nimeni nu apreciaza titlurile de tip ‘soc soc soc’. Poti pune o intrebare, poti sa oferi o solutie la o anumita problema sau poti prezenta vizitatorilor tai beneficiile produsului sau serviciului oferit de tine.
Un titlu secundar nu este obligatoriu si nici necesar in cadrul unei landing page. Se poate folosi insa in cazul in care titlul principal este prea lung pentru a capta.
Existenta unui call to action
Elementul call to action cu un mesajul personalizat ofertei tale are rolul de a incuraja vizitatorii sa faca actiunea pe care tu o doresti in cadrul acestei pagini. Click-ul pe call to action, este click-ul care iti livreaza conversia. Alege un mesaj cat mai direct precum: “Cumpara” sau “Comanda”. Butonul call to action trebuie sa fie cel mai evidentiat element de pe pagina. Se poate evidentia prin folosirea unei culori contrastante.
Continut
Textul trebuie sa fie foarte usor de citit si adresat direct vizitatorului. Landing page este in totalitate despre experienta vizitatorului, deci explica cat mai simplu intr-un mod captivant care sunt avantajele utilizarii produsului sau serviciului oferit de tine. Nu folosi un block de text (un paragraf urias) pentru ca informatia prezentata in acest mod este mult mai greu de citit, inteles si cu atat mai putin expusa intr-un mod captivant. Prea mult text in descrierea ofertei tale plictiseste. Foloseste daca este necesar liste, numere sau spatiu alb. Continutul este bine sa fie concentrat pe o singura oferta/actiune pe care vizitatorul o poate face.
Pentru a castiga increderea vizitatorilor noi, poti introduce in landing page si cateva testimoniale / pareri a unor clienti existenti deja care au beneficiat de produsele sau serviciile tale si cum acest lucru i-a ajutat. Incearca din nou sa alegi ca parerile acestora sa fie afisate intr-o metoda cat mai scurta si concisa.
Alte idei utile, in aventura ta spre landing page-ul care aduce cat mai multe conversii:
- daca nu esti sigur de paleta de culori, un text (sa presupunem ca nu esti sigur ce text sa pui pe butonul call to action: vreau oferta sau cumpara acum) sau alte elemente, poti opta pentru teste de tip A/B;
- incearca sa eviti orice tip de link care ar putea duce clientul in alta parte. In unele cazuri e mai eficient sa renuntam chiar si la footer/header din propriul site, pentru a focusa vizitatorul pe pagina noastra (ca sa nu se piarda pe blog, cand tu incerci sa ii vinzi produsul tau);
- above the fold – se refera la portiunea de pagina vizibila direct la incarcarea unei pagini. Asigura-te ca titlul sau catchphrase-ul… chiar si formularul (daca aduni adrese de e-mail/abonati) sunt cat mai sus pozitionate.
- Prima impresie – daca promovezi prin Adwords/FacebookAds sau alte servicii similare pagina, probabil majoritatea celor care acceseaza pagina, au primul contact cu afacerea/brandul tau. Verifica de 3 ori textele si formularile. Verifica si pentru alte erori… nu vrei ca prima impresie a vizitatorilor sa fie una proasta.
- Pregateste-ti serverul. Asigura-te ca ai destule resurse pentru a face fata. Ar fi jenant sa nu mai faca fata gazduirea fix cand incerci sa atragi noi clienti/abonati.
- Integreaza un ‘heatmap’. Te poate ajuta sa iti dai seama cum se comporta vizitatorii pe landing page-ul tau si te poate ajuta sa il imbunatatesti de-a lungul timpului.
- Nimic nu e perfect, analizeaza constant performanta paginilor de acest timp. Ajustarile minore (sau nu), bazate pe date, aduc de obicei rezultate sigure.
Concluzii
Cand discutam despre un landing page de tip pagina de vanzari trebuie sa intelegi ca aceasta pagina de sine statatoare este utilizata doar pentru a vinde un produs sau un serviciu al companiei tale. Scopul acesteia este de a oferi vizitatorilor informatiile de care au nevoie pentru ca acestia sa cumpere.
In cazul in care te gandesti sa folosesti un landing page pentru a iti promova oferta companiei tale trebuie sa ai in vedere tipul de oferta pe care doresti sa o promovezi. Daca ai o oferta a produselor sau a serviciilor mai mica atunci poti folosi un tip de pagina cu un formular mai scurt si un singur call to action insa daca oferta pe care doresti sa o promovezi in landing page este mai vasta cu mai multe produse sau mai multe tipuri de servicii care necesita mai multe explicatii atunci poti sa optezi pentru o pagina mai lunga.
Daca ai apreciat acest articol si ai gasit idei utile, da-i un share pentru a-i ajuta si pe altii sa ajunga la formula perfecta in ceea ce priveste landing page-ul lor! Daca vrei sa adaugi ceva sau ai intrebari, nu ezita sa lasi un comentariu.
[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]