Facebook pentru afacerea ta – Ghid de 2015

Salut! Azi discutam despre importanta Facebook-ului si cum sa iti pui bazele unei pagini Facebook pentru afacerea ta. Ah, nu agreezi tot conceptul de Facebook? Esti de parere ca e o porcarie? Am vesti proaste pentru tine: probabil >60% din clientii tai sunt destul de activi pe aceasta retea de socializare. Asa ca fara prea mult bla bla, hai sa vedem exact de ce si cum poti incepe sa castigi de pe urma Facebook-ului. Apropo, e gratis.(evident, reclamele platite costa… dar nu sunt obligatorii). Rupe-ti 2 ore din timpul tau, si fa-i afacerii tale o pagina.

Pe facebook lumea intra din diverse motive…probabil nu sa caute firme sau produse direct – desi unele servicii sunt promovate exclusiv doar pe Facebook si au si succes. Sa stabilim un lucru: e absolut necesar ca afacerea ta sa fie prezenta pe Facebook. Nu trebuie neaparat sa exagerazi cu postarile… desi, daca ai un magazin online ar trebui sa postezi informatii/promotii/produse macar de vreo 3 ori pe saptamana.

Nu esti convins?

Uite cateva motive care sa te faca sa vrei sa ai grija de o pagina Facebook pentru afacerea ta:
1. Poti primi like-uri si review-uri. Acestea cresc direct increderea potentialilor clienti in afacerea ta. O afacere cu 10.000 like-uri va fi mai bine privita vs una care nici macar nu este pe Facebook.
2. Postand si fiind cat de cat activ, esti in atentia clientilor. Ajunge sa fii acolo. Ai o prezenta, lumea aude de tine -> iesi din anonimat. Plus, la cat timp petrece lumea pe facebook, ai sanse mari ca cineva sa dea de tine.
3. Iti poti face ofertele/promotiile mai eficiente.
4. Reclame Facebook. Iti poti promova contra cost(si nu e foarte scump) o postare sau pagina, pe o anumita zona din tara/lume. Noi am avut mult succes cu ele.
5. Construiesti loialitate. Mai exact, momentul in care cineva alege serviciile/produsele tale, chiar daca ar avea avantaje/preturi mai bune la un competitor. Cum faci asta? Prin continut de calitate si servicii serioase si de incredere.
6. Iti cresti numarul de vizitatori pe site-ul tau.

Te-am convins? Cum incepi sa folosesti facebook pentru afacerea ta?

Usor. Iti faci un cont pe Facebook – desi probabil ai unul. Iar apoi, dai click pe iconita din colt sus dreapta, si dai pe ‘Create Page’ sau Creaza pagina. E destul de sugestiv procesul, asa ca o sa atasez o poza cu locatia link-ului de creare pagina. Mai departe, e usor si comod – ca si sfat, completati corect si cat mai complet toate campurile. Adresa/orar/etc.creaza pagina pe facebook pentru afacerea ta magazin servicii

Urmatorul pas este sa uploadezi poze relevante pentru afacerea ta. Logo-ul, motto-ul(daca ai unul) si eventual poze din locatia reala a afacerii. Apoi, te poti apuca de postat si adunat like-uri. Sfat: nu te descuraja si nu te da batut in momentul in care nu vezi cifre fantastice. Roma nu a fost construita peste noapte spunea o zicala batrana.

Pozele mele arata aiurea…

Ai vrut sa dai share la un link sau o reclama si nu se vede ok? Poza ta de profil arata chiar aiurea? Cover-ul paginii nu se incadreaza? Ei, aici te putem ajuta: exista anumite dimensiuni care daca le respecti, iti vor usura treaba.
Dimensiunile sunt exprimate in pixeli, iar la unele sectiuni pot fi puse si dimeniuni mai mari(respectand proportiile – adica daca e patrat, chiar daca uploadati o poza mai mare, trebuie sa fie tot patrat):

-poza de profil: 180 x 180px
-poza ‘cover’ a paginii: 851 x 315px
-poza link catre o pagina/produs: 1200 x 628px
-produse multiple in aceeasi postare: 600 x 600px fiecare poza
-event-uri(evenimente): 1200 x 444px

Pentru a vedea toate dimensiunile si cum sunt adaptate pozele de catre Facebook in functie de dispozitiv, va recomand cu cea mai mare placere urmatorul infographic – VEZI INFOGRAPHIC.

Alte sfaturi

1. Pune poze calitative cu un design ok, si evita sa uploadezi poze care contin prea mult text. Ideal ar fi, sa folosesti o anumita paleta de culori in 80% din postari,
sau anumite elemente vizuale sa fie pastrate constant – mai usor de facut daca ai deja un site(te ghidezi dupa aspectul acestuia).socialmedia
2. Nu posta niciodata un link fara poza. O sa aiba mult mai putina expunere, si arata rau.
3. Nu spama. Nu posta de 10 ori pe zi, si in nici un caz nu posta acelasi lucru la nesfarsit.
4. Gandeste bine textele si nu te intinde la povesti. Titlurile ar trebui sa fie de 40 de caractere, sau cat mai aproape de aceasta cifra. Nu o sa stea nimeni sa citeasca povesti intr-o postare pe Facebook.
5. Aduna like-uri, dar nu deveni evervant. Cele mai bune like-uri sunt cele care vin natural; din simplu fapt ca, asta inseamna ca cei care au dat like fara sa le fi cerut asta, dau fiindca sunt interesati de ceea ce ofera afacerea ta.
6. Din cand in cand, posteaza lucruri utile, nu neaprat in legatura cu scopul afacerii.
7. Ideal, e sa fii prezent pe cat mai multe retele de socializare. Din punctul meu de vedere, minim ar fi: Facebook, Google+ si Twitter. Desi, ai putea sa iti faci si o pagina personala pe LinkedIn.

Idei de incheiere

Sper ca ati inteles ca prezenta pe retelele de socializare este extrem de importanta pentru o afacere, mai ales ca, de obicei nu costa decat timp. Nu conteaza in ce domeniu activeaza firma ta, trebuie sa fii usor de gasit pentru clientii tai. Daca la toate astea, adaugam si faptul ca Google vede ca un plus pentru site-ul tau prezenta pe retelele de socializare, ajungem la o concluzie simpla: ai nevoie de o prezenta solida peste tot, mereu.

Am incercat sa tin mini-ghidul acesta la un minim necesar. Clar ca, trebuie sa te mai documentezi dar, sper ca macar te-am convins sa iti faci o pagina Facebook pentru afacerea ta. Daca ai o sugestie ce merita adaugata in mini tutorialul acesta, te invit sa lasi un comentariu.
Daca ti-a placut ce ai citit sau ti s-a parut informativ, da-ne un like sau lasa un comentariu mai jos.

Inca mai ai timp saptamana asta, asa ca fa-i un bine afacerii tale, si imbunatateste-i prezenta pe retelele de socializare!

O zi cat mai productiva!