Un trend in design vine si pleaca. Azi e la moda, toata lumea isi modifica design-ul paginii web, iar in 6 luni deja design-ul respectiv e considerat plictisitor sau ineficient. Dar unele trend-uri sunt eterne. Minimalismul e unul din trendurile eterne. Mereu la moda, mereu eficient.

Toate tehnologiile si imbunatatirile din ultimii ani ne permit sa cream pagini web si platforme extrem de complexe. Si totusi, un design minimalist obtine rezultate mai bune. De ce? Raspunsul il gasim in filmul Jurassic Park. O replica geniala prezenta in acest film: „… your scientists were so preoccupied with whether or not they could that they didn’t stop to think if they should” – tradusa, aceasta replica suna cam asa: oamenii tai au fost atat de preocupati cu faptul daca se poate sau nu, incat nu s-au oprit sa se gandeasca daca ar trebui sa o faca.

Aceasta replica se aplica perfect in web design. DA, poti pune umbra unui text, contur, un font aproape imposibil de citit dar ‘smecher’ si il poti face cat jumatate de ecran. Dar e necesar? Este eficient? Probabil ca nu.

 

Dupa cum probabil deja v-ati prins, noi suntem fani minimalism. La naiba, pagina noastra web e atat de ‘simpla’ incat nu avem decat doua poze. Cu noi. Si avem rezultate mult mai bune decat pana acum(cam cu 38% daca e sa devenim ‘geeky’ – discutam despre rezultate concrete adica completari de formulare sau contacte din partea unor afaceri care au nevoie de rezultate profesionale). Poate e prea simpla pagina, poate nu, dar pana la urma urmei toti ‘vanam’ performanta.

 

De ce ai vrea sa abordezi un stil minimalist atunci cand te gandesti la un redesign sau un web design?

1. Te obliga sa iti faci mesajul cat mai clar si coerent. Nu ai loc de paragrafe intregi despre serviciile tale. Ai loc de cateva replici sincere si puternice.

2. Iti ofera ocazia sa te concentrezi pe oferta ta si ce avantaje le aduce aceasta clientilor.

3. Mai putina dezordine = conversii mai multe. Nu trebuie sa ametesti sau sa induci in eroare vizitatorii cu o mie de poze si reclame nenecesare pe pagina respectiva. Prezinti produsul exact asa cum e, intr-un mod ordonat si elegant. De asemenea, dezordinea distrage agentia. Vrei ca omul sa cumpere produsul, sau sa sara pe alta pagina prin intermediul unei reclame si sa-l pierzi? Tu decizi.

4. Un site care a abordat stilul minimalist, e mult mai usor de vizualizat si facut sa fie responsive. N-are rost sa intram in detalii, e clar ca un site web responsive e mult deasupra unuia care e inutilizabil de pe telefoane sau tablete.

5. Navigatia pe site e mai usoara. Deoarece totul este bine si fluent organizat.

6. Un website ordonat, este mai elegant.

7. Fara sa vrei, abordand acest stil, site-ul tau va manca mai putine resurse, deci va fi mai rapid. Un plus major, desi de multe ori se obtine automat in momentul trecerii la un astfel de stil de web design.

8. Mai usor de intretinut. Pentru ca nu mai ai atatea lucruri de actualizat sau de aranjat.

 

Poti incerca oricand pe pielea ta, sau poti citi mai multe despre acest subiect, insa un lucru e clar: lumea in 2015 e pe fuga. Nu sta nimeni sa caute butonul de adauga in cos pe un website nenecesar de complex si plin de detalii nenecesare.  Nu sta nimeni sa citeasca un articol atunci cand e bombardat de reclame sau site-ul nu este intuitiv organizat si trebuie sa caute articolul. Asa ca, e important sa apelam la un web design eficient care le usureaza activitatile utilizatorilor.

 

Pe final avem doua poze cu un exemplu extrem de puternic. Yahoo vs Google, ca si motoare de cautare. Toata lumea stie ca Google e regele motoarelor de cautare. Uite o provocare: cauta butonul ‘Search’ pe Yahoo apoi pe Google. Care l-ai gasit cel mai usor?

 

Ca de obicei, pentru idei si comentarii formularul de mai jos iti sta la dispozitie. Speram ca articolul ti s-a parut interesant sau poate chiar ti-a dat cateva idei. Suntem la jumatatea saptamanii, inca mai ai timp sa faci ceva cat mai productiv, asa ca treci la treaba! 🙂