Branding-ul ajuta oamenii sa inteleaga ce face produsul sau serviciul tau si de ce ar trebui sa le pese. Prin branding, clientii tai pot intelege mai usor cine esti si de ce contezi. Iar in zilele noastre, cand orice business are de-a face cu o concurenta destul de mare, branding-ul devine extrem de important in garantarea succesului afacerii tale – in special pe termen lung.
De ce?
Fiindca oamenii sunt fiinte bazate pe emotii si intuitie. Acestia isi bazeaza deciziile de a cumpara pe factori precum incredere si valoarea primita – vorbim si valoare emotionala, vezi brand-uri precum Apple. Increderea este construita prin relationarea cu business-ul, iar relatia dintre business si client este imbunatatita de povestea pe care brand-ul o inspira clientului, in legatura cu produsele si serviciile oferite de business-ul tau.
De retinut, este faptul ca branding-ul nu inseamna sa faci clientul sa te aleaga pe tine din multitudinea de afaceri care ofera serviciul in cauza. Branding-ul are scopul de a convinge clientul ca brand-ul tau este singurul care ii poate oferi o solutie la problema sa.
Deci branding-ul este…
In primul rand, pentru a realiza un branding care chiar functioneaza, trebuie sa intelegi si sa afli nevoile si dorintele clientilor tai, dar si a clientilor potentiali. Si vei reusi asta, integrand o strategie buna de marketing si branding la fiecare contact pe care business-ul tau il are cu publicul. Asculti, intelegi si tii cont de ceea ce cauta clientul. Fiecare conversatie cu un potential client trebuie sa lucreze catre constructia unui brand solid.
Un brand solid trebuie sa livreze un mesaj clar de marketing, sa iti confirme credibilitatea pe piata, motiveze cumparatorul si sa obtina loialitate.
Sa lamurim totusi ce nu este un brand:
- ce zici tu ca e;
- paleta de culori aleasa;
- logo-ul tau;
- un produs/serviciu oferit de tine;
- website-ul tau.
Cel mai usor mod de a spune ce e un brand: brand-ul este ceea ce simte sau ceea ce gandeste un client/potential client atunci cand aude numele brandului tau. Sau am mai putea spune ca brandul este ceea ce zic ca este cei care interactioneaza cu brand-ul tau.
Concluzie: branding-ul conteaza.
Nu, nu e o parere sau dezbatere. Chiar conteaza.
Fara un brand bine pus la punct, nu te diferentiezi pe piata ta. Iar pe termen lung, iti scade profitabilitatea. Daca nu iti construiesti brand solid pentru business-ul tau, ratezi o oportunitate imensa de a investi in acesta.
Suntem curiosi sa aflam parerea ta despre acest subiect. Scrie-ne un comentariu interesant! 🙂