Salut! Ma refer in mare parte la design grafic si design web in acest scurt articol dar asta nu inseamna ca unele idei nu se pot aplica si in ceea ce privesc asteptarile tale cand urmeaza sa apelezi la cineva care practica alte profesii.

Procesul de design si branding s-ar putea sa dureze daca il faci singur, iar daca nu ai experienta in domeniu probabil nu o sa iti iasa destul de grozav incat sa iesi in evidenta cu o imagine profesionala. De aceea, cel mai productiv este sa ramai expert in aria ta, si sa aduci un expert pentru a-ti creea o imagine reusita – un designer.(sau o firma)

Da, trebuie sa te pregatesti

Deci te-ai hotarat sa abordezi un designer. Vei descoperi ca sunt anumite lucruri pe care un designer o sa vrea sa le afle despre afacerea ta. Acestea il ajuta pe el, dar si pe tine sa duceti la capat un proiect care ii va oferi afacerii tale rezultate.

Gata? Incepem:

  • Ce scop are discutia pe care urmeaza sa o ai cu desginer-ul?
  • Cu ce se ocupa afacerea ta? Ce tip de produse/servicii oferi clientilor?
  • Cu ce te diferentiezi de competitie? Sau ce aduci nou?
  • Care este publicul tau tinta?
  • Daca vorbim de print, cum vor fi distribuite materialele?(impartite la cutii postale, afise pentru cladiri etc.);
  • Logo sau materiale deja existente care ti se pare relevante;
  • Idei si text dorit;
  • Buget. Probabil cel mai important.

Subliniez faptul ca mi se pare bugetul cel mai important din proprie experienta. Adica? Daca nu stiu bugetul, si mi se spune sa fac o propunere pentru un website, care are ca scop promovarea produselor unui magazin de haine, ma gandesc direct la un magazin online. Dar aflu dupa cateva minute bune, ca bugetul disponibil era un sfert din cat e necesar pentru a lansa un magazin online.

Ce s-a intamplat?

Atat eu cat si clientul am pierdut timp. Timp in care ii puteam propune solutii eficiente, fara sa depasim bugetul sau. Un buget nu inseamna neaparat ca atat vei fi facturat. Inseamna o idee despre discutia pe care o purtam, inseamna ca designerul stie ce sa propuna.

Ideea de baza e ca atat timp cat ai deja pregatite informatiile de baza, designerul iti poate propune ceva care iti indeplineste scopurile si iti aduce rezultate. O comunicare eficienta si increderea sta la baza unei astfel de relatii.
De ce incredere?
Nu ai angajat/platit un designer sa iti faca butoanele de pe site-ul tau albastre si punct. L-ai angajat ca sa ajute la indeplinirea unui scop sau sa atingerea unei tinte pentru afacerea ta. Ai incredere ca stie ce face. Iar cand ai dubii, pune intrebari! Nimeni nu e deranjat de intrebari. Intrebarile au scopul de a clarifica si de a evita conflicte – din lipsa unei simple intrebari.

Si…ne oprim aici cu acest articol scurt, dar important. Daca ai o idee sau un comentariu despre acest subiect, te invitam sa ne lasi un comentariu mai jos.
Daca te-ai pregatit, si vrei sa colaboram, contacteaza-ne!

Astazi e duminica, incepe o noua saptamana, asa ca va dorim o saptamana productiva!