Acasa » Blog » Diverse » Promoveaza-ti afacerea cu sub 100 lei. Iti dam noi 12 idei

Promoveaza-ti afacerea cu sub 100 lei. Iti dam noi 12 idei

Indiferent in ce domeniu activezi, pe ce nista te afli, ce vinzi sau ce servicii oferi, o promovare te poate ajuta. Exista multe firme care nu se promoveaza, sau nu o fac indeajuns. Si nu intelegem de ce. Timpul? Ai altceva mai bun de facut decat cresterea propriei afaceri? Banii? Exista si alt tip de promovare decat reclame platite pe net.

Uite o idee: buget maxim 100lei/tip de promovare. O ora pe zi te ocupi doar de promovare si marketing sau te gandesti cum ai putea sa iti faci afacerea mai vizibila pentru clientii tai. Atat. S-ar putea sa fii pe drumul cel bun deja dar, din cauza ca multi oameni nu stiu de tine, nu ai clienti/vizitatori/etc. Ar fi frumos sa le prezinti sau sa auda/citeasca despre produsele/serviciile tale… s-ar putea sa le placa!

Asa ca, ne-am gandit sa scriem cateva idei care speram sa te ajute in promovarea propriei sau a viitoarei afaceri cu maxim 100lei sau chiar gratis. Mai jos aveti o lista cu acestea, precum si o mica explicatie acolo unde este cazul. Fara alt bla bla, hai sa vedem ideile:

1. Prezenta pe retelele de socializare

In momentul in care incep si bunicii sa stea pe facebook, ar trebui sa iti dai seama si tu ca popularitatea si vizibilitatea afacerii tale s-ar putea sa aiba de castigat din simpla prezenta pe retelele de socializare populare. Odata creat profilul, fii activ! Nu spama, dar de cateva ori pe saptamana, mai posteaza ceva. Nu de alta, dar sa stim si noi ca inca existi.

Recomandam: Facebook Page – iti faci o pagina pentru business-ul tau si alegi corect domeniul, Twitter, LinkedIN, Instagram si chiar si TikTok in functie de specificul afacerii tale – exact ca la facebook.

Bonus: Daca ai un sediu/loc unde clientii tai vin, pune-te pe Google Maps cu ajutorul Google My Business. Ca sa stim unde sa venim.

Cost: 0 lei.

2. Iti cumperi un domeniu .ro, si iti faci un website – chiar si unul gratis.

Cand ai timp, intr-un weekend, iti cumperi un domeniu .ro si iti creezi o pagina web care sa ofere vizitatorilor informatii de baza despre afacerea ta, si cum te pot contacta sau unde te pot gasi.

Bonus: pentru un website de baza, sau un blog, nu ai nevoie de nimic mai mult decat un pic de rabdare. Pentru ceva unic si premium, ne contactezi pe noi(dar te va costa mai mult de 100lei).

Cost: ~45 lei domeniul pe AN. Crearea website-ului poate fi gratis, daca apelezi la una din zecile de mii de site-uri care ofera astfel de servicii.

Si gata, ai un website de baza.

3. Iti faci un blog

Crearea unui blog poate fi 100% gratis sau poti ajunge la costuri maricele. Sa zicem ca alegi varianta gratis. Tot e ok! Esti online, si scrii cel putin de 2 ori pe saptamana ceva nou despre domeniul in care afacerea ta activeaza. Astfel, clientii tai si potentialii tai clienti pot sa se informeze mai bine si sa afle noutati despre domeniul afacerii tale.
Cost: de la 0 lei

4. Faci review-uri pe Youtube in care prezinti produsele tale

Cel mai usor mod de a arata lumii ce face produsul tau, cum arata mai exact + multe alte detalii, este sa il prezinti intr-un video. Prezinti sincer si atent produsul, iar clientii aud de tine si in acelasi timp pot deveni mult mai interesati de ceea ce vinzi.

Costuri: 0 lei.

Ai nevoie de: o camera care sa filmeze decent(nu ai nevoie de rezolutie 4k sau DSLR-uri pentru un review video), si de niste timp liber. Apoi il urci pe Youtube.

5. Imparti pliante

Iti faci un pliant cat poti tu de atragator, care sa contina fie reclama cu ultimele oferte, fie o prezentare a afacerii + adresa si date de contact.

Printezi cate iti permite bugetul, si le imparti. De asemenea oferi cate unul fiecarui client/vizitator(vorbim aici de magazine fizice).

Bonus: NU iei in seama comentariile rautacioase. Cine nu doreste, treaba lui. El pierde accesul la ceva ce l-ar putea interesa.

Costuri: Depinde de tine. Cum te invarti, cate pliante vrei sa imparti.

Nobody reads ads. People read what interests them. Sometimes, it’s an ad. – Howard Gossage

6. Concurs sau tombola

Fie ca vrei sa dai cupoane de discount sau un premiu la o tombola, e o metoda buna de promovare. Dai ceva gratis, castigi vizibilitate.

Idee: Un produs de 50 de lei, unul de 30 si 2 de 10lei. Primele 4 locuri la tombola. Apoi faci reclama pe retelele de socializare si pe website-ul tau.

Bonus: La inmanarea premiilor, faci o poza cu fiecare castigator si o postezi pe retelele de socializare.

Cost: 100lei

7. Fa-ti o carte de vizita

Iti faci carti de vizita, si le imparti tuturor celor care ar putea fi interesati de ce servicii oferi. Nu incerci sa vinzi nimic, doar le oferi pentru a te tine minte. Ideea de sa te faci vizibil.

Cost: depinde de ce oferte gasesti, ar trebui sa iti ajunga 100lei pentru cateva de inceput.

8. Fa o demonstratie

Lansezi un produs nou? Ai adus in stoc un produs foarte popular in restul tarii/in afara?

Fa o demonstratie cu ce stie sa faca produsul/ce ofera/etc. O metoda foarte interesanta care a avut mult succes si inca are.

Cost: oricum cumparai produsul sau tu il produci. Daca produsul nu are de suferit il poti vinde lejer deci nu ai costuri. De banii ramasi poti face pliante din timp impartite, cu demonstratia pe care urmeaza sa o faci.

9. Sponsorizeaza un eveniment micut

O lansare de carte? O expozitie? Discuta cu organizatorii. S-ar putea ca, cu 100lei investitie din partea ta(sau doar niste timp daca oferi servicii care i-ar putea ajuta), sa fie de acord sa mentioneze afacerea ta, ca si sponsor/partener sau sa iti permita sa iti pui logo-ul afacerii pe pliantul evenimentului.

Costuri: 100lei, sau mai putin daca esti descurcaret.

10. Cere review-uri(pareri)

Cere, frumos si respectuos, un review din partea fostilor sau actualilor clienti. Fie pe website-ul tau, fie pe retelele de socializare.

Costuri: probabil nu cere nimeni nimic in schimbul parerii despre un magazin/serviciu. Ar fi interesant totusi daca ai oferi mici atentii si ai raspunde tuturor parerilor. Chiar si celor rele! Nu uita, daca cineva are ceva rau de zis, sau nu i-a convenit ceva, s-ar putea sa afli un defect sau despre o problema pe care ai trecut-o cu vederea.

11. Pune-ti un sticker pe masina

Pune-ti un sticker pe masina personala sau pe a afacerii. Astfel, pe oriunde te plimbi, iti faci reclama.

Cost: Sub 100lei. Un sticker cu logo-ul sau numele afacerii si date de contact. E suficient. Daca nu te incadrezi in buget, poti sa ti-l lipesti singur. Dar sa te documentezi intai, pentru a nu strica materialele.

12. Vorbeste cu o companie de taxiuri/curierat mai micuta

S-ar putea sa te lase sa pui pe una/doua masini de-ale lor reclame. Depinde ce sume negociezi.

Cost: discutabil. O luna sau doua sa iti ajunga 100lei si ajunge. Apoi iti poti evalua rezultatele si, daca se merita le mentii sau pui mai multe.

Concluzie

Dupa cum vezi, exista metode mai ieftine de promovare care te pot ajuta in promovarea afacerii dumneavoastra. Desigur, toate metodele pot si si aplicate la scara mai mare, daca investim mai mult de 100 de lei. Dar, de dragul startup-urilor si a bugetelor aproape inexistente de marketing in unele firme, se poate incepe si cu sume mici.

Noi va recomandam sa monitorizati atenti rezultatele oricarei metode de promovare, pentru a va da seama ce va merge sau ce vi se pare cel mai usor si profitabil. Fara o evidenta tinuta atent, nu iti vei putea da seama cat de bine merge si cum merge.

Daca ti-a placut articolul, nu uita sa il recomanzi si celor care crezi ca ar putea avea de castigat promovandu-si mai bine afacerea!

Totodata, suntem curiosi sa aflam parerile voastre despre promovarea si marketing-ul unei afaceri. Asa ca, nu ezitati sa ne contactati sau sa lasati un comentariu daca aveti ceva de adaugat sau pentru eventuale intrebari. Multumim pentru rabdarea de care ai dat dovada daca ai ajuns pana aici! A fost mai mult de citit, dar merita!

NOTA: Citatul din articolul acesta poate fi tradus astfel: Nimeni nu citeste reclame. Oamenii citesc ceea ce ii intereseaza. Uneori, sunt reclame.