Dupa cum stim deja un logo reprezinta brandul tau prin forma, culoare si imagine. Acesta trebuie sa fie distinctiv, potrivit, practic, grafic, cu o forma simpla si sa redea cu mesajul dorit.
Care sunt principiile pe care le urmezi pentru a efectua un logo design potrivit pentru compania ta?
- Logo-ul trebuie sa fie cat se permite de simplu. Un logo simplu iti permite o recunoastere rapida dar in acelasi timp este memorabil. Pe cand ai dori sa introduci cat mai multe idei si mesaje in designul unui logo, aceasta actiune ar strica succesul si aspectul sau. Trebuie sa eviti multitudinea de culori, multitudinea de fonturi si aplicarea mai multor imagini. Acestea ar crea doar confuzie in randul clientilor tai. Acestia nu vor putea intelege mesajele suprapuse, cu atat mai putin sa memoreze logo-ul tau.
- Un logo trebuie sa fie memorabil. Trebuie sa te decizi daca doresti sa integrezi numele companiei, daca numele iti permite acest lucru, sau sa integrezi o ilustrare a obiectului / serviciului companiei in logo. Research-ul in randul companiilor existente in acelasi domeniul ca al tau este foarte importanta. Poti alege sa folosesti o ilustrare a obiectului/ serviciului oferit de campania ta daca doresti sa transmiti grafic potentialilor clienti obiectul muncii tale. Daca compania ta are deja stabilita o schema de culori, este important ca aceste culori sa fie gasite si in logo. Daca compania ta nu are stabilita o schema a culorilor care sa fie utilizate ca semnatura a brandului tau in materialele publicitare, este momentul sa indrepti acest lucru.
- Un logo trebuie sa fie pregatit de viitor! Chiar si dupa 10, 30, sau mai multi ani, logo-ul tau trebuie sa iti reprezinte cu succes compania. Pentru a trece testul timpului, logo-ul tau trebuie sa treaca printr-o varietate de medii si aplicatii. De aceea un logo trebuie conceput in format vector, pentru a putea fi scalat la orice dimensiune. Acest lucru permite utilizarea sa in orice loc. Un logo vectorial poate fi folosit atat in mediul online cat si print – de la utilizarea sa pe carti de vizita pana la utilizarea sa pe o masina (sau alte obiecte). De asemenea, logo-ul trebuie sa isi pastreze calitatea si printat intr-o singura culoare, sau printat in greyscale (spre exemplu pe facturile firmei). Totodata, acesta trebuie sa arate impecabil si cand este printat pe un banner de dimensiuni mari. Alege un logo care isi pastreaza calitatea design-ului atat alb – negru cat si color. In special se poate determina calitatea unui logo prin designul sau in alb si negru. Acest lucru te va ajuta sa te focusezi pe concept si forma. Un design calitativ al unui logo, care permite tiparirea sa in alb si negru iti va reduce costurile de printare.
- Evita trendurile. Daca doresti sa schimbi designul unui logo care este destul de cunoscut in forma sa actuala, risti sa induci in eroare clientii existenti sau chiar sa ii pierzi. Insa daca chiar iti doresti acest lucru, se pot aduce modificari treptat. Poti evita acest lucru daca alegi din start un logo al carui design va ramane “in trend” pentru urmatorii 20-40 ani. Sau poate chiar mai mult. Acest logo este un logo conceput initial calitativ.
- Trebuie sa fie potrivit brandului tau si domeniului in care activezi. Nu este necesara utilizarea unor elemente care ofera o imagine grafica a produsului sau domeniului in care activezi, insa acesta trebuie sa respecte anumite norme, precum asezarea elementelor, a fontului, etc. Spre exemplu nu se pot folosi fonturile “jucause” si o schema colorata folosite pentru o gradinita privata sau a unui magazin cu haine pentru copii in conceperea unui logo pentru un magazin cu electrocasnice sau pentru o firma de contabilitate.
Concluzii
Acestea sunt doar cateva reguli pe care un logo trebuie sa le urmeze pentru transmite mesajul companiei tale cat mai simplu si memorabil. El este de cele mai multe ori primul contact pe care il au potentialii tai clienti cu compania ta. Prin designul sau acesta trebuie sa le castige increderea si sa reflecte calitatea companiei tale. Daca crezi ca iti poti concepe singur logo-ul companiei tale, nu uita insa sa ceri un feedback. Inainte de a incepe sa tiparesti materialele publicitare, te sfatuim sa ceri un feedback de la un designer sau de la terte persoane. Indrazneste sa il testezi in mediul online, fie pe site-ul companiei tale sau chiar si pe retelele de socializare. Incearca sa alegi persoane straine pentru a iti oferi o parere. Evita prietenii si familia pentru ca acestea sunt deja familiarizate cu compania ta si cunosc deja produsul.
Inainte de a tipari trebuie sa ai certitudinea ca acela este logo-ul pregatit sa iti reprezine compania. Ideal ar fi si sa ai un minim de feedback asupra designului. Astfel, nu vei irosi bani pe materiale publicitare, care devin inutile in momentul in care doresti sa ii aduci modificari.
Daca te-a ajutat aceasta postare nu uita sa dai un share si un like! Poate ii ajuti si pe altii care doresc sa descopere cateva principii interesante si utile pe acest subiect.
[social_buttons nectar_love=”true” facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]
Daca ai probleme cu designul unui logo sau vrei sa ne spunem parerea, nu ezita sa ne lasi un comentariu. Suntem bucurosi sa te ajutam!