Nimeni nu are timp! Pai nu chiar…defapt e o problema de management al timpului dar nu despre asta discutam acum. Toata lumea e pe fuga, grabita, sau nerabdatoare(probabil e normal…oarecum). De-asta site-ul tau trebuie sa fie cat mai rapid, dar sa isi si pastreze aspectul. Destul de importanta indiferent de tipul site-ului(simplu/blog/etc.) dar mai ales cand discutam despre magazine online, viteza face de multe ori tot. O secunda in plus la incarcarea site-ului poate indeparta multi potentiali vizitatori/clienti.

Pai cum? Pai luam cel mai simplu exemplu: cauti un produs pe Google. Deschizi in 2 taburi primele doua rezultate…dai pe primul tab si inca nu s-a incarcat asa ca treci la al doilea tab. Ai gasit ce ai vrut pare ok la prima vedere. Te uiti la primul tab…inca nu e incarcat complet…deja il scoti si te uiti peste al treilea rezultat din cautarea ta pe Google sau revii la site-ul care e deja incarcat pentru a vedea mai multe detalii despre produsul ales. Gata. In 3-4 secunde, primul site a pierdut un potential client. Destul de sec, dar adevarat. Aici deja vorbim de pierderi in bani, fiind vorba de un magazin online(deci probabil investind mai mult in optimizare/hosting, primul site ar fi putut face bani mai multi). Desigur, cand ne referim la un blog cu un articol si o poza amuzanta, nu discutam neaparat despre pierderi in bani(dar totusi, e o pierdere majora! Un om interesat de ceea ce scrii tu, nu a vazut cat de bun esti la ceea ce faci).

Mai jos avem un grafic care explica pe scurt ideea.Conversion-Rate (1)

Conversion rate se refera la procesul prin care un vizitator devine client. Se observa ca pe masura ce timpii de incarcare a primei pagini accesate creste, rata de conversie scade(deci vanzarile/sansele de a vinde produsul scad drastic).

De multe ori, pentru a imbunatati viteza unui site, se pot aborda si metode care nu implica neaparat investitii prea mari(gen un upgrade de la un host de 5euro/luna la unul cu pret triplu). Viteza, in functie de continutul site-ului, mai poate fi imbunatatita prin(generalizam, nu intram in prea multe detalii):

  • Update-uri. De multe ori, versiuni mai noi ale script-urilor sau programelor de pe host-ul dvs. aduc un plus de viteza si securitate.(exemple: PHP 5.3 vs 5.5, Magento 1.7 vs 1.9.1…etc.)
  • Optimizarea imaginilor. Fie folositi un site de genul https://tinypng.com/ pentru a scadea dimensiunea pozelor prezente pe site fara a afecta calitatea, fie le micsorati o idee. O poza mai mica e transferata intr-un timp mai scurt => viteza castigata.
  • Optimizarea,”minificarea”(suna amuzant) si unirea fisierelor de tip CSS si Javascript. Am vazut diferente izbitoare de multe ori folosind aceste metode. Mai putine requesturi catre server, mai putin trafic, si timpi mai buni de incarcare
  • Optimizari la nivel de PHP/Apache/Mysql. Exista setari care pot fi ajustate in functie de host/numar de vizitatori pentru a obtine o mai buna peformanta. De obicei platformele WordPress sau de comert electronic beneficiaza cel mai mult de astfel de optimizari(din nou, se pot obtine imbunatatiri drastice)

Desigur, veti ajunge la un moment dat in pragul in care orice i-ati face…hostul sau pachetul pe care il aveti cumparat de la compania de hosting nu mai face fata. E timpul pentru un upgrade? Probabil.

O ultima idee in incheierea acestei postari mai scurte, ar fi urmatoarea: evitati hosting-ul gratis! Nu doresc sa fac reclama de nici un fel nimanui, dar mereu un host platit va fi mai bun decat unul gratis. Ah…si daca tot suntem la capitolul gratis vs platit… daca aveti planuri serioase cumparati-va un domeniu. Fie el .ro/.com/.info/.org/etc. Merita!

Sorin

Autor Sorin

Designer, co-fondator Sinner's Projects, pasionat de mai tot ce tine de tehnologie.

Mai multe articole scrise de Sorin

Lasa un Comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© 2017 Sinners Projects