Importanta prezentei online

E 2015. Multa lume foloseste internetul(felicitari! se pare ca si tu folosesti internetul!), si multa lume isi cumpara produse de pe internet sau cauta pareri despre produsele care doresc sa si le cumpere. Pe langa acesti oameni, mult mai multi folosesc internetul ca sa se relaxeze, sa citeasca ceva interesant, sa invete ceva nou…ai prins ideea?

Deci am stabilit ca multa lume umbla pe net. Super! Ce inseamna asta pentru tine? Pai, daca ai juns pana aici, probabil ai niste teluri: sa vinzi unul sau mai multe produse, sa scrii, sa creezi…orice activitate care iti provoaca placere. Sa luam un exemplu: prietenii si apropiatii tai stiu cu ce te ocupi. Ba chiar postezi si pe Facebook despre activitatea ta(Curajosule!). Vei avea un anumit numar de vizualizari si o doza de respect in comunitatea din care apartii.

Acum, sa privim altfel activitatea ta: ai un website, poate si un blog, unde scrii si arati ceea ce faci tu. Si il actualizezi constant. Instant, numarul oamenilor care pot auzi de tine si activitatea ta a devenit mult mai mare. Cu un SEO solid, continut unic si eventual ceva reclama(platita sau nu)…BOOM! Mult mai multi oameni stiu de tine. Unii dintre ei poate isi vor spune parerea despre tine/activitatea ta iar altii probabil vor vizita constant site-ul sau blogul tau, fiind interesati de ceea ce faci tu. Brusc, reputatia ta, business-ul tau, si priceperea ta sunt de 10 ori mai apreciate.

De ce? Fiindca daca 10 oameni apreciaza ceea ce faci sau li se pare interesant e ok. Dar daca 1000 de oameni(mai ales ca, majoritatea probabil nu te cunosc importanta-prezentei-online-180x138personal) apreciaza ceea ce faci…e clar ca te descurci in ceea ce faci. Si nimic nu e mai placut decat sentimentul ca esti apreciat si eventual ajuti oamenii.
Da, articolul ala amuzant de pe blogul „ala” m-a ajutat ieri. M-am amuzat copios citind-ul, m-a ajutat sa ma destind si ma simt mult mai relaxat dupa o pauza de 10minute cat mi-a luat sa il citesc. E chiar atat de usor.
Hai sa facem o lista cu argumente pro si contra:
Pro:

  • poti sa faci ce iti place mai mult
  • poti arata intregii lumi ce faci tu
  • poti ajuta oameni prin diverse modalitati(platite sau nu)
  • vei fi mai apreciat, vei avea ocazia de a cunoaste alti oameni care fac ce faci si tu, si vei fi mai motivat

Contra:

  • exista sansa sa iti pierzi timpul – nu prea are sens, deoarece faci ceea ce iti place. In primul rand o faci pentru tine. Restul…vin ele.

Suna destul de bine? Ar trebui… in zilele noastre, toate au un loc pe net. De-asta iti trebuie o prezenta online.

Acum hai sa discutam despre partea mai „business”. Sunt oameni care fac bani cu ajutorul netului. Fie ca vand un produs sau o aplicatie, se ocupa de design, scriu, sau pur si simplu din reclamele de pe site-urile lor. Probabil nu ai sa faci mare lucru la inceput…decat daca chiar ai o idee geniala sau care „prinde”. Dar, nu asta e scopul principal. Nu banii, sau cel putin, nu la inceput. La inceput, iti creezi o imagine, iti gasesti un grup de oameni care rezoneaza cu tine iar apoi…are rost sa te gandesti la bani(desigur, daca vinzi produse tot procesul de a face bani va fi mult mai rapid). Desi, daca ai un blog, sau un site de prezentare…si acei 10 euro din reclame prind bine, daca nu pentru altceva, macar stii ca esti apreciat si iti poti face cinste cu un suc(pentru ca meriti!).

Probabil acum te intrebi cum poti avea o prezenta online buna. Ai noroc! Am cateva sfaturi(pe scurt, dar sper sa te ajute) pentru tine!
1. O sa ai nevoie de un plan
Si fa-l pe bune! Gandeste-te despre telurile tale si moduri eficiente pentru a le obtine. Ce faci? Cum ai prezenta ceea ce faci tu, unui necunoscut? Ce vrei sa inspiri ca persoana/brand? Astea, si multe alte intrebari, sunt chestii la care o sa vrei sa te gandesti in momentul in care decizi ca vrei sa avansezi si sa treci si pe online. Un plan bun, face tot. Restul sunt doar tehnicalitati…care pot fi facute lejer de un profesionist sau de tine. A…sa nu uit, si lasa loc in planul tau pentru modificari in viitor; cu experienta acumultata de-a lungul timpului vrei vrea sa mai adaugi/modifici planul initial.

2. Construieste-ti platforma
Blogul/Magazinul/Site-ul tau trebuie sa fie bine facut. E prima impresie pe care si-o face un necunoscut(potential fan/client) despre tine sau brand-ul tau. Asa ca trebuie sa fie facut bine, cu cap si aspectuos…trebuie sa fie perfect pentru tine si telurile tale! Multe din detaliile despre look-ul sau functiile „platformei” tale probabil le-ai definit deja in planul tau de actiune.(de exemplu schema de culori, modul de a afisa un articol/produs…etc.)

3. Imbunatateste mereu. Optimizeaza incontinuu
Trebuie sa il faci mai bun. Arata „marfa” acum? E un hit si e super cool? IMBUNATATESTE-L! Oamenii se plictisesc, si cauta mereu ceva nou. Fie ca e continut sau aspect…ei se plictisesc la un moment dat. Aici intervii tu; mereu aduci ceva nou, ceva puternic, ceva interesant. Depinde de tine!

4. Socializeaza
Trebuie sa fii prezent pe Facebook/Twitter si orice alta platforma de socializare care e potrivita pentru ceea ce faci tu. Fiind prezent pe astfel de platforme, te face sa pari o persoana reala, si nu un robot care scrie de nebun la o tastatura. Socializand pe astfel de retele ai ocazia sa intalnesti si o gramada de oameni noi sau de a obtine feedback despre ceea ce faci. Asta e secretul in a reusi – socializarea.

5. Construieste relatii. Construieste incredere.
Seamana cu nr.4, dar nu pot pune accentul destul pe cat de important este sa comunici cu alti oameni, sa le raspunzi, sa le ceri parerea(si sa asculti!) etc. Asa creezi o relatie si incredere intre tine si persoana respectiva. Implica-te! Nu intreba de dragu de a vorbi. Fii la subiect si comunica un argument valid pentru nu a parea fals.

6. Nu-ti pierde increderea si ai rabdare
Roma nu a fost cladita intr-o zi. Ai incredere si rabdare, si continua sa faci ceea ce iti place. Cu timpul, vizitatorii vor veni, oamenii vor prinde curajul necesar sa isi spuna parerea si pe parcurs vei obtine chiar si „fani”(oameni care viziteaza frecvent site-ul tau pentru a vedea ce mai faci, ce e nou…etc.).

Asta este parerea mea despre prezenta online si cum sa o combini cu ceea ce iti place tie sa faci sau cu business-ul tau. Eu cred ca suntem norocosi sa fim aici in perioada in care internetul infloreste si evolueaza constant. Sunt MULTE oportunitati inca nedescoperite si multe de aflat…trebuie doar sa gasesti ce vrei sa arati lumii si sa o faci. Iti doresc noroc in aventura ta in mediul online, si, daca inca nu ai facut-o, iti recomand sa iti construiesti o prezenta online si cel mai important, sa continuii sa faci ceea ce iti place!