Ce este un manual de identitate vizuala sau manual de brand?

Poate nu esti sigur ce este sau de ce ar avea nevoie firma/compania ta de un manual de identitate vizuala. Ai nimerit unde trebuie. In continuare vom discuta despre rolul unui manual de identitate vizuala, cum iti poate ajuta compania si vom dezbate pe scurt manualul Sinners Projects de identitate vizuala.

Ce este un manual de identitate vizuala?

manual de identitate vizuala
Click pentru a mari imaginea

Manualul tau de identitate vizuala e ghidul care mentine designul companiei tale coerent. Este documentul care arata ce fonturi trebuiesc folosite, ce paleta de culori reprezinta cel mai bine afacerea ta si ii arata oricui este responsabil cu designul unor materiale fie ele online sau offline pentru compania ta, ce ar trebui sa urmareasca.

Astfel, fiecare material publicat de compania ta sau in numele acesteia va fi evident ca ii apartine. Mentinand o coerenta foarte buna, brandul tau va reusi sa isi impuna mai usor valorile si mesajul clientilor sai.

In acelasi timp, un manual de brand eficient va evidentia si diverse elemente care pot determina modul de operare al brandului – lucruri precum strategia brandului, viziunea si misiunea pot fi de asemenea discutate in manualu de brand.

Deci tot designul brandului meu va fi plictisitor de acum inainte?

In nici un caz. Un manual de brand nu exista pentru a-ti limita creativitatea (sau celor responsabili de design din compania ta). Manualul de identitate vizuala le permite designerilor care lucreaza cu si pentru acel brand sa fie mai creativi, concentrandu-se pe partile unde pot adauga valoare. Astfel, nu va trebui sa mai modifici fontul oficial al companiei cu Comic Sans doar pentru a fi diferit. – nu doar fontul si culoarea dau creativitatea unui design

Manualul de identitate vizuala ii mentine intacta identitatea brandului tau – asta nu inseamna ca toate materialele folosite in scop de marketing vor arata la fel, ci doar ca vor urma niste reguli generale care denota ca provin de la aceeasi companie.

Cat de mare este un manual de brand?

Depinde – in special de marimea brandului. Din experienta noastra putem zice ca un manual de brand poate fi si de 4 pagini, dar se poate intinde si pana la 30-40 de pagini lejer. Totul se rezuma la complexitatea brandului si cat de detaliat trebuie explicate anumite lucruri despre acesta.

Mic Exemplu: Manualul de identitate vizuala pentru Sinners Projects

Am ales sa dam ca exemplu manualul nostru pentru ca ni se pare potrivit si am avut nevoie de mai multe explicatii si idei transpuse in acesta, decat un startup obisnuit.

Manualul nostru are 31 de pagini si este impartit in 8 sectiuni care exprima intr-un mod eficient cum doreste agentia noastra sa se prezinte clientilor, colaboratorilor dar si atmosfera interna generala.

  • Sectiunea 0: Agentie

-Agentia

-Misiune

cuprins manual de identitate vizuala
Click pentru a mari imaginea

-Viziune

-Angajament

  • Sectiunea 1: Logo

-Introducere Logo

Compozitie Logo

Culori Logo

Aplicatii Logo

-Elemente Logo

-Zona de Protectie

-Aplicatii Incorecte Logo

  • Sectiunea 2: Tipografie

Fonturi

-Font Principal

-Font Secundar

-Ierarhia Fonturilor

  • Sectiunea 3: Culori

-Culori

-Culori Principale

-Culori Secundare

-Gradient

  • Sectiunea 4: Documente oficiale
culori manual de identitate vizuala
Click pentru a mari imaginea

-Document Oficial

-Carte de Vizita

-Plasarea corecta a logoului

  • Sectiunea 5: Obiecte promotionale

-Exemple de obiecte promotionale des folosite

  • Sectiunea 6: Grile

-Grila verticala A4

-Grila verticala A3

  • Sectiunea 7: Website

-Website

Landing page

  • Sectiunea 8: Concluzie

Dupa cum putem vedea din cuprinsul de mai sus, avem un set de reguli bine definite cand interactionam cu brandul Sinners Projects, iar toate aceste reguli ne ajuta sa nu mai pierdem timp gasind ‘acel font’(de exemplu), ci sa ne concentram asupra altor elemente din designul la care lucram, pentru a da dovada de creativitate. Pe langa faptul ca vom mentine imaginea brandului intacta, mai mult ca sigur designul final va fi unul mult mai creativ dar si rapid executat.

Fiecare sectiune exprima cum se va reprezenta corect brandul. De la aplicatii corecte si incorecte ale logoului, pana la ierarhia fonturilor si alte elemente extrem de specifice care fac diferenta dintre un brand bine conturat ce poate rezista timpului si unul vag care nu se reprezinta coerent in fata clientilor, colaboratorilor si partenerilor.

Concluzii

Mergand inapoi la motivul existentei unui manual de identitate vizuala, trebuie sa ne gandim ca, un brand mare poate colabora de-a lungul timpului cu mai multe agentii de publicitate iar uneori cu mai multe in paralel (de exemplu un brand multinational poate colabora cu cate o agentie din fiecare tara in care este prezent). In acelasi timp, toate aceste reguli si ‘vibe-ul’ companiei trebuie explicat si angajatilor noi. Un astfel de manual ii poate ajuta sa scape de multe nelamuriri, si sa nu uite anumite reguli ce trebuiesc mentinute cand interactioneaza cu brandul.

In ultima instanta trebuie sa tii cont ca nu totul este litera de lege. Desi unele reguli din manualul de brand nu ar trebui incalcate, altele pot in anumite circumstante da nastere unor idei exceptionale sau unui design extrem de bun.

Daca acest articol te-a ajutat sa intelegi mai bine care este scopul unui manual de identitate vizuala, cum te poate ajuta si cum arata un astfel de manual, da-i un share pentru a-i ajuta si pe altii sa inteleaga!

Daca ai o completare, o intrebare sau o nelamurire poti lasa un comentariu mai jos sau sa ne contactezi!

[social_buttons facebook=”true” twitter=”true” pinterest=”true” google_plus=”true” linkedin=”true”]