Procesul de creare al unui website

Astazi, ne-am gandit sa scriem despre procesul de creeare al unui website pentru un client nou, de la zero. Motivatia fiind mailurile care vin constant, cu aceleasi intrebari si aceleasi probleme.

 Asa ca hai sa vedem ce se intampla cand vine cineva la noi si zice: “Salut! Am nevoie de un website!”

In primul rand, la ce ne referim cand spunem ‘proces’? Ne referim la ansamblul de pasi prestabiliti care trebuiesc urmati pentru a duce un proiect de la cap-coada. E ca un fel de lista, pe care de obicei o urmarim, pentru a obtine cele mai bune rezultate.

Preferam sa lucram in acest mod, pentru a elimina eventuale probleme care pot aparea, daca nu am respecta unii dintre pasii enumerati mai jos.(ex: nu aflam toate lista necesare pentru un proiect care e terminat rapid si fara problemedetaliile de la client, iar acesta arunca o bomba cand design-ul este deja >70% terminat…evident problema care se rezolva, dar care putea fi evitata printr-o comunicare eficienta).

Acestea fiind spuse, sa incepem!

  1. Planificarea

Primul si probabil cel mai important pas in fiecare proiect. Aici discutam cu clientul, el ne spune ideile sale si discutam despre asteptarile si scopurile lui. Facem liste, adunam date cat mai multe… punem bazele proiectului.

  • Analizam cerintele si facem un necesar

Aflam ce vrea defapt clientul, discutam despre toate detaliile, grupul tinta etc. In principiu adunam cat se poate de multa informatie relevanta despre proiectul care incepe.

  • Foaia de ‘inventar’

Facem o lista cu ce am stabilit mai sus, precum si cu necesarul de resurse pentru proiect(mai ales cele pe care trebuie noi sa le livram/facem rost – de exemplu un restaurant doreste poze clare pe site-ul lor, si nu detine asa ceva. Acest fapt va cadea in atributia noastra. Poate compania respectiva nu are un logo sau doreste un redesign – ne putem ocupa si de asta). Lista aceasta o facem impreuna cu clientul, iar in momentul in care este gata, este atasata contractului de servicii, pentru ca fiecare parte implicata sa stie la ce sa se astepte in momentul in care proiectul este finalizat.

  • O harta clara a site-ului

Aici definim paginile si ierarhia paginilor web. Ne place sa punem de la inceput accentul pe ierarhie si, dupa caz, pe link-uri.

  • Locul unde rolurile sunt definite, drepturile de autor, durata proiectului si aspectele financiare

O parte vitala a proiectului. Contractul este conceput atat pentru a proteja clientul, cat si pe noi ca designeri. Un contract este documentul care le aminteste tuturor partilor implicate care sunt termenii si conditiile, si ii ajuta pe acestia sa fie mai eficienti si mai atenti la proiectul in curs. NOTA: de obicei incasam 50% din valoarea proiectului la semnarea contractului, ca si garantie, iar restul de 50% la sfarsitul proiectului.

  1. Design-ul propriu zis

Aici trecem noi la munca. Partea aceasta a proiectului este un pic repetitiva. Dar pe scurt, aici noi lucram, iar clientul vede progresul proiectului.

  • Ne apucam de schite si preview-uri pe baza celor discutate cu clientul.
  • Clientul analizeaza progresul si schitele si are sau nu sugestii pentru imbunatatiri/schimbari. Acest pas se repeta, de obicei, pana in momentul in care design-ul este finalizat.
  1. Development

Deci am terminat design-ul. Acum il facem functional, gata de a fi livrat, iar apoi il testam. Clientul primeste rapoarte in mod constant, in legatura cu progresul nostru.

  1. Sfarsitul proiectului.

Website-ul/proiectul este gata. Se mai executa teste de final si demonstratii impreuna cu clientul iar apoi, dupa plata finala, am terminat. Oferim niste idei si sfarsitul unui proiect inseamna un client care are incredere in noi si in produsul oferit de noipareri cu planuri si strategii disponibile pentru client in ceea ce urmeaza viitorul proiectului, iar apoi clientul se bucura de produsul sau linistit, in timp ce noi ne apucam de urmatorul proiect.

Pe scurt, cam asa ne ocupam de fiecare proiect. Desigur, in functie de cerinte si tipul proiectului, procesul sufera anumite modificari(ex: ar fi culmea sa facem un sitemap pentru un poster…nu?!). Dar speram ca ati prins idea acestei postari – premium inseamna ca construim incredere si oferim produse care aduc rezultate. Ne place sa ne tinem clientii la current, si ne place sa livram solutii spectaculoase care ajuta clientul sa isi rezolve problema sau sa atinga obiectivele propuse.

Daca ceea ce ati citit v-a placut sau v-a starnit interesul, dati-ne un share pe platforma dumneavoastra preferata, sau un click pe inimioara din partea de sus-stanga a paginii. Pentru intrebari legate de acest articol, puteti lasa un comentariu mai jos. 🙂